"אנשים קבורים מתחת לחול"

חניון קרס בתל אביב: שני הרוגים, 20 פצועים ו-7 נעדרים

ברחוב הנחושת ברמת החייל בתל אביב קרס חניון באתר בנייה. עד כה אותרו שני הרוגים, טופלו 20 פצועים, בהם אחד קשה ו-3 בינוני. עוד 7 נעדרים. צוות פיקוד העורף הוקפץ לסייע (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באלול תשע"ו | 05.09.16
זירת ההתרסקות (צילום וידאו: מד"א; תמונות: דוברות המשטרה, אולה גורבטי - מתוך ynet ומרים אלסטר - פלאש 90)

שני בני אדם נהרגו ועוד 18 בני אדם נפגעו הבוקר (שני) בקריסת חניון תת-קרקעי בן 4 קומות שנמצא בהליכי בנייה ברחוב הנחושת ברמת החייל בתל אביב. למקום הוזעקו כוחות גדולים של מד"א והצלה, כיבוי אש, משטרה ופיקוד העורף. בשל הערכה על כמות גבוהה של נפגעים ונעדרים, בארגוני ההצלה הכריזו על "אירוע רב נפגעים".

שני פצועים כבני 35 שהיו לכודים, חולצו ופונו במצב בינוני לבתי החולים איכילוב ותל השומר כשהם סובלים מפציעות מעיכה.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 20 פצועים, בהם: 1 קשה, פועל כבן 25 עם חבלת ראש וגפיים לבי"ח איכילוב, 3 בינוני, מהם 2 לבי"ח איכילוב ו-1 לבי"ח תל השומר, ועוד 16 במצב קל ונפגעי חרדה, מהם: 5 לאיכילוב, 4 בילינסון, 3 לתל השומר ו-4 לוולפסון. בשלב זה נערכות סריקות לאיתור פצועים לכודים נוספים.

זירת קריסת המבנה (צילום: דוברות המשטרה)

מנהל אתר הבנייה במקום עדכן את כוחות ההצלה כי להערכתו ישנם מספר נעדרים בין ההריסות, ככל הנראה פועלים שעבדו במקום בעת הקריסה. מנכ"ל מד"א אלי בין דיווח כי ישנם ככל הנראה חמישה בני אדם נעדרים, עם חלקם יש קשר עין.

לזירת הקריסה הוקפצו שני צוותי חילוץ והצלה של פיקוד העורף שיסייעו באיתור וחילוץ הלכודים. בשל החשש לקריסה נוספת, כוחות ההצלה מתקשים לחלץ את הנפגעים.

הזירה במבט מהאוויר (צילום: דוברות המשטרה)

יורם לוי, דובר כבאות ארצית עדכן כי "יש אנשים שקבורים מתחת לחול, הקפצנו את כל הצוותים האפשריים, למעלה מ-60 לוחמי אש הגיעו למקום. התחלנו בעבודה ידנית. ביקשנו עזרה של פיקוד העורף לנוכח האירוע. היתה לנו קריסה של בית בעכו לפני מספר שנים ולקח הרבה זמן לפנות את המקום, התחלנו לעבוד במקום".

מהמשטרה נמסר כי בעקבות האירוע נסגרו כלל הצירים באזור רמת החייל וזאת על מנת לאפשר מעבר רכבי חירום והצלה. כוחות משטרה, כב"ה ומד"א במקום. עוד נמסר כי "כרגע לא ניתן להיכנס למתחם הבנייה בשל סכנת קריסה".

במשטרה מוסיפים ומבקשים מכלל האזרחים והסקרנים לעזוב את המקום כדי לאפשר מעבר לרכבי חירום והצלה. כמו כן מזהירה המשטרה כי "קיימת סכנה לקריסה נוספת של המבנה".

זירת הקריסה (צילום: דוברות המשטרה)

משה לוי מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי במספר נפגעים בהכרה שיצאו בכוחות עצמם מאתר בניה בו ככה"נ קרס גג חניון במהלך עבודות. תוך כדי הטיפול הרפואי הראשוני לנפגעים של מתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה נמסר על לכודים נוספים בתוך ההריסות וצוותי כיבוי פועלים לחלצם. בשלב זה הנפגעים סובלים מחבלות ופציעות ובהכרה מלאה".

יהודה הילדסהיים מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הנפגעים היו עדיין בתוך ההריסות וחולצו על ידי אזרחים וצוותי כיבוי כשהם סובלים מחבלות ופציעות ובהכרה. יחד עם צוותי רפואה מבית החולים אסותא שבסמוך שהגיעו לזירה לסייע הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים".

(צילום: אולה גורבטי - מתוך ynet)
(צילום: אולה גורבטי - מתוך ynet)
(צילום: אולה גורבטי - מתוך ynet)
(צילום: אולה גורבטי - מתוך ynet)
(צילום: אולה גורבטי - מתוך ynet)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר