" יריות על כביש 1"

הכתבה על הפיגוע שלא קרה בכביש 1 • צפו

תושבי מעלה אדומים מתריעים כבר תקופה ארוכה מפני הסכנות הביטחוניות בנסיעה בכביש מספר 1 אך טרם הצליחו לעורר הד תקשורתי. צפו בפתרון היצירתי שלהם (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך, תנועת רגבים)

מהלך פרסומי מתוחכם של תושבי מעלה אדומים נועד להסיט את תשומת הלב לחששות הכבדים שלהם. במהלך החודשים האחרונים מנהלים תושבי מעלה אדומים והאזור מאבק בנוגע לסכנות הביטחוניות בנסיעה על כביש 1, סמוך למעלה אדומים. המאבק החל בעקבות בניית מבנים בלתי חוקיים של האיחוד האירופי בסמוך לכביש ומול מישור אדומים, לאורך כל הכביש, המסכנים את התושבים.

המבנים, כמובן, לא נותרו ריקים והם כיום מאוכלסים בפלסטינים במסווה של "פעילות הומניטארית" בחסות האו"ם שהפך לתומך טרור רשמי.

התושבים באזור מציינים כי במהלך השנה וחצי האחרונות התרחשו 14 אירועים בטחוניים על הכביש, החל מיידוי אבנים (ארבעה אירועים), דריסה (שני אירועים), דקירה (שני אירועים), הפרות סדר, חסימות אבנים וארבעה ניסיונות חדירה ליישובים הסמוכים.- וכל זאת רק לאורך קטע כביש באורך שני קילומטרים.

התושבים ניסו בחודשים האחרונים לפנות לכלי התקשורת, אך נענו בהתעלמות מופגנת, ולכן החליטו ללכת צעד אחד קדימה: הם פנו לתנועת "רגבים" הפועלת נגד בניה בלתי חוקית ברחבי הארץ, והפיקו איתם "כתבת" חדשות המתארת פיגוע שטרם התרחש: יריות על כביש 1.

בסרט המבוים השתתפו בין השאר חברי הכנסת שולי מועלם, מוטי יוגב ואורן חזן, המתייחסים ל"פיגוע" שטרם התרחש.

אביחי שורשן ממטה המאבק, תושב מעלה אדומים, אומר, "יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי. זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון".

יש לציין, כי על פי מחקר שערכו לאחרונה במטה המאבק, עולה כי ישראלים תושבי המרכז מעדיפים להאריך את הדרך שלהם לים המלח, כדי לא לנסוע דרך ירושלים מסיבות ביטחוניות.

מתנועת "רגבים" הנוטלת חלק במאבק נגד הבנייה הלא חוקית של האו"ם, נמסר "אכיפת החוק בכביש אחת אינה לוקסוס, היא אבן בוחן לריבונות שלנו. לא ייתכן שהאיחוד האירופי ידבר גבוהה גבוהה על התנחלויות בלתי חוקיות, ויקים בעצמו מאחזים בלתי חוקיים המסכנים את אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר