הדב האהוב בעולם כבר לא בסכנת הכחדה

ארגון בינלאומי שעוסק בתחום שימור החי הוריד את הסיווג של הדובים הסינים ל"פגיע", וזאת למרות ביקורת של הרשויות בסין, שטוענות כי עדיין ישנה סכנה לפנדות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ארגון בינלאומי מוביל הסיר את שמה של פנדת הענק מרשימת הזנים בסיכון, וזאת הודות למאמצי שימור בני כמה עשורים. עם זאת, ממשלת סין דחתה את הצעד הזה הבוקר (ב'), באומרה כי היא לא מביטה על מצבה של החיה– סמלה האהוב של המדינה – כחמור פחות, כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ציין בדו"ח שפורסם אתמול שפנדות מסווגות כעת כזן "פגיע", במקום "בסיכון", מה שמשקף את המספר ההולך וגובר שלהם בטבע בדרום סין. לדברי הארגון, אוכלוסיית הפנדות בטבע קפצה מ-1,596 ב-2004 ל-1,864 ב-2014, כתוצאה מעבודה של סוכנויות סיניות לאכוף את איסורי הציד וכן בשל הרחבת שמורות היערות במדינה.

עם זאת, הדו"ח הזהיר שלמרות שההגנה הטובה יותר על היער סייעה להגדיל את מספר הפנדות, שינויי האקלים צפויים להכחיד יותר מ-35 אחוזים מסביבת המחיה של צמחי הבמבוק בשמונים השנים הקרובות, מה שעשוי להביל באופן פוטנציאלי לפיחות נוסף במספרי החיות.

בהצהרה שנשלחה לסוכנות הידיעות "אי-פי", מנהל היערות של סין אמר כי הוא חולק על שינוי הסיווג של הפנדות, וזאת בגלל שסביבת המחיה הטבעית שלהם עומדת עדיין בסיכון בשל גורמים אנושיים וטבעיים. בעל החיים הזה מתגורר בקבוצות קטנות ומבודדות, שעולות לכדי עשרה פרטים, שנאבקות להתרבות לאור הסיכונים להיעלם לחלוטין, לדברי הסוכנות.

"אם אנו מנמיכים את מעמד השימור, מזניחים או נרגעים בעבודת השימור שלנו, האוכלוסייה וסביבת המחיה של פנדות הענק עשויה עדיין לספוג אובדן בלתי הפיך, וההישגים שלנו ייאבדו במהירות", נאמר בדברי המנהל, "לפיכך אנחנו לא צווחניים מדי בכך שאנו ממשיכים להדגיש את מצב הסיכון של זן הפנדות".

אוכלוסיית הפנדה הגיעה בעבר לשפל מוערך של פחות מאלף פרטים בשנות השמונים, וזאת בגלל ביעור היערות והציד. אך אז בייג'ין שמה את כל כובד משקלה על שימור בעל החיים, שנשלח אז לגני חיות בכל העולם כמחווה של רצון טוב דיפלומטי סיני.

הממשלה הסינית והארגון העולמי לחיות הבר ייסדו בתחילת את שמורת הטבע הלאומית וולונג במחוז סצ'ואן ב-1980. מספרי הפנדות הלכו וקפצו באטיות בזמן שסין נאבקה בסחר העורות, ואט-אט הרחיבה את אזורי היער המוגנים. שכעת מכסים כ-1.4 מיליון הקטרים (כל הקטר שווה ל-10 דונם).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר