צפו

ידיים מתוך ההריסות: תיעוד החילוץ הדרמטי

בסרטונים מזירת האסון בחניון התת-קרקעי נראים אנשי ההצלה מנסים לתקשר עם לכודים ודופקים בפטישים - עד שמזהים את ידי הלכוד (חדשות, בארץ)

תיעוד החילוץ הדרמטי (צילום: רס״ר ניסים אבו חצירה, ימ״ר כבאות והצלה)

"חברים תענו לי בבקשה מי ששומע אותי – כמה אנשים אתם שם? שלוש? כמה לכודים חיים יש למטה? הבנתי שלוש, יש שם מישהו פצוע?". כך נשמע אחד מאנשי כוחות ההצלה שחיפש אחר לכודים בחניון התת-קרקעי ברמת החייל בתל אביב שהתמוטט. בסרטון מרגעי החילוץ נראים המחלצים דופקים בפטישים ומשתמשים בצבת - עד לרגע המרגש שבו נראות הידיים של הלכוד. צפו בשני הסרטונים, בתחילת הכתבה.

רגע מרגש אחר נרשם כשבזכות שתי ידיים וראש שבצבץ מחור שנפער ברצפה בקומה 4-, סייע צוות כבאים לחלץ ארבעה פועלים שהיו קבורים בתוך ההריסות. שני לכודים אותרו ארבע שעות אחרי ההתמוטטות בחניון, אך לאחר מכן אבד הקשר עמם. בסך הכול, חמישה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. שני בני אדם נהרגו ו-23 נפצעו באסון.

דווקא בקומה התחתונה ביותר התמזל מזלם של שני פועלים באתר הבנייה. זמן קצר לאחר הקריסה הגיעו כבאי תחנת תל אביב לזירה. כמה מהם, אבי יהודה, איציק דאי ואורי אוזן, נכנסו יחד עם נציג פיקוד העורף לקומות התחתונות של המבנה, במטרה לאתר פצועים. לפתע הבחינו בתקרה שמעליהם בחרך קטן שממנו בצבצו שתי ידיים של שני פועלים. הכבאים צעקו בקול לעברם והבינו שהם בהכרה, שוכבים תחת ההריסות. הם הביאו כלים לייצב את האזור מחשש לקריסה נוספת ואז, לאט לאט, החלו להרחיב את החור בתקרה ולנסר את הברזלים התומכים על מנת לשחרר אותם.

אחרי דקות ארוכות של עבודה, תוך שהמשיכו לדבר עם השניים ואנשי מד"א חיברו אותם לעירויים, הצליחו הכבאים ואנשי פיקוד העורף למשוך את הלכודים החוצה והעבירו אותם לפינוי לבית החולים.

"היה לפועלים מזל גדול שהגענו למקום, ועוד יותר מזל היה להם במצב שבו הם נלכדו, שאיפשר להם לנשום ולא להיפגע בצורה קשה", סיכמו הכבאים. "אין כמו להציל חיי אדם".

באתר הבנייה, שמוקם על ידי החברות אפריקה ישראל ודניה סיבוס, התבצעו עבודות עבור חניון שנבנה עבור חברת אחוזת חוף, חברה בת של עיריית תל אביב-יפו. לפי אתר העירייה, החניון אמור היה להבינות בארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר. עוד צוין כי הפרויקט החל בנובמבר 2014 וכי הוא היה אמור להסתיים בתחילת 2017.

מחברת אפריקה ישראל נמסר כי "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון הברזל ברמת החייל בתל אביב, על ידי דניה סיבוס, קרסו חלקים מהחניון. החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה דניה סיבוס ואפריקה ישראל נכסים מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול בנפגעי אירוע חמור זה".

מדוברות חברת דניה סיבוס, זרוע הביצוע של אפריקה ישראל המשמשת כחברה המבצעת של החניון, נמסר: "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון הברזל קרסו חלקים מהחניון. החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר