תיעוד: הרב אביחי אפל הוכתר לרבה של פרנקפורט

כאלף מבני הקהילה בראשות הרה"ר לישראל הגר"ד לאו. נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידט. רבנים ודיינים מאירופה ומישראל השתתפו במעמד מרהיב שהתקיים בביהכ"נ הגדול בפרנקפורט (חרדים)

(צילומים: רפאל ארליך, פרנקפורט)

"משה רבנו בפרשות דברים דורש ברבים וחולק עם עם ישראל את התורה ותולדות מסעם. אם נשים לב נראה כיצד כופל משה רעיה מהימנא את מצוות התורה כמו; 'פתח תפתח'. 'הענק תעניק'. 'העבט תעביטנו' וח"ו כך גם בההענשה. לאמור; אל תביט על האדם רק על צד אחד באישיותו. מצוות התורה חציים בין אדם למקום וחציים בין אדם לחברו. אין לשפוט אדם רק אם מצטיין הוא באחד מהם. תבדוק אותו היטיב. האם את כל מצוות התורה הוא מקיים כיאות. תרי"ג המצוות הינן מקשה אחת. תורה אחת היא לכם – כך אמר הגאון רבי דוד לאו, הרה"ר לישראל ונשיא מועצת הרה"ר במעמד הכתרת הרב אביחי אפל כרבה של פרנקפורט בגרמניה שהתקיים אתמול, ר"ח אלול, בבית הכנסת הגדול בפרנקפורט.

"זכיתם, קהילת פרנקפורט – אמר הגר"ד לאו - והרב אפל העולה על כס הרבנות בה כיהנו מצוקי ארץ. גאוני הדורות שספריהם נלמדים בכל בתי המדרש בעולם כולו. באותה מידה שהוא ושותפו, הרב שלמה שושן, דבוקים בקב"ה ובמצוותיו הם מחוברים לכל אחד ואחד בקהילה. תורה אחת היא להם – בין אדם למקום ובין אדם לחברו. אני מאחל לכם שיחד, תזכו, להוביל את קהילתכם לישראל במהרה בימנו".

בתרועת שופר ובקבלת עול מלכות שמיים בשירת 'שמע ישראל' מפי החזן; יוני רוז ומקהלתו, נפתח מעמד ההכתרה שהפך למפגן אחדות מרשים. ב

טקס המרהיב השתתפו כאלף מבני הקהילה בראשות הגר"ד לאו. נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט. המנהל הרבני של 'ועידת רבני אירופה' וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, הגאון רבי משה לבל. רבני ודייני אירופה וגרמניה; רבי שמואל די סייני, רבה של רומא. רבה של דטרמונד, הרב רפאל אייבריס. רבה של מץ בצרפת, רבי ברוך פיזון. רבי שלמה צרור, ראש כולל 'שער התלמוד' ודיין בביה"ד גרמניה. רבי ירון נבון, אב"ד ק"ק 'שער השמים' בלונדון ודיין בביה"ד גרמניה. רבה של מינכן, רבי שמואל אהרון ברודמן. הרב יחיאל וסרמן, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות. רבי מרדכי אליעזר באלא, רבה של לייפציג. נשיא הקהילה, פרופ' שלמה קורן. רבי יהודה פושקין, חבר הועד. רבי טוביה הוכוולד הוד, רב קהילת עססען וראש מערך הכשרות בארגון רבני גרמניה. ראשי קהילות וארגונים מישראל ומאירופה. לפני המעמד עלו הרבנים לציוניהם של המאורות הגדולים; בעל ה'הפלאה'. ה'פני יהושע'. הנשר הגדול. הרש"ר הירש. הינוקא מקרלין והבעל שם ממיכלשטט זיע"א הטמונים בביה"ע העתיק בפרנקפורט ובמיכלשטט.

לפני כשלושה חודשים נבחר הרב אביחי אפל, המכהן בשמונה השנים האחרונות כיו"ר 'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה', פה אחד על ידי 17 חברי ועד הקהילה, בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל הרה"ר לישראל וראשי 'ועידת רבני אירופה', לכהן פאר כרבה של פרנקפורט, בהנהגה משותפת עם הרב חיים שושן, המכהן ברב בקהילה כארבע שנים.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי רבה של פרנקפורט הרש"ר הירש זצ"ל אמר שהציווי בפרשת 'שופטים': 'לא תטה משפט' ו'לא תכיר פנים' הנו מוטל על הנהגת הקהילה שתבחר רבנים ודיינים שזה עולמם. "בחרתם, מנהיגי הקהילה, בהרב אפל שהנו חבר בועדה המתמדת שלנו שיכהן יחד עם הרב שלמה שושן כאשר זה עולמם. שניהם משלימים זה את זה ושניהם יחד הם כח שיוכל להרים את המשא של הקהילה ואתגריה. לפניכם, רבותי הרבנים, מונח האתגר הגדול ביותר והוא; קירוב אחים תועים לאבינו שבשמיים כאשר לגרמניה מהגרים עשרות אלפי יהודים ממזרח אירופה שאין להם ביטוי ליהדותם. עתידם ועתיד קהילת פרנקפורט בידיכם ואני בטוח שבאהבה וההערכה הדדית יכול תוכלו לעמוד באתגרים הללו".

בנאום נרגש לאחר שעיטרוהו הרבנים וראשי הקהילה בטלית אמר הרב אפל; "בכבוד ובחרדת קודש אני מקבל את הכהונה הרמה בעיר שבה כיהנו גאוני תבל ואעשה כל שביכולתי כדי להיות ראוי להמשיך את שושלת הקודש; יהדות גרמניה מונה כיום כ – 120 אלף יהודים. כ- 90% מהם יוצאי מדינות חבר העמים. רובם גם חסרי ידע ורקע יהודי ואני פועל יחד עם חברי ב'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה' כדי לחברם למעגלי הקהילות. כך גם ישנם יורדים ישראלים רבים שאנו פועלים כדי לקרבם. אמשיך ואעשה כל שביכולתי להגדיל תורה ולהאדירה ולאהיב שם שמיים".

הקהילה בפרנקפורט מונה כיום כ-8000 יהודים. מחציתם מהגרים ממדינות חבר העמים. לקהילה ארבעה בתי כנסת פעילים; בית הכנסת הגדול ושלושה בתי כנסת אזוריים. במוסדות החינוך ובהם; גני ילדים ובית ספר מתחנכים כשש מאות ילדים. בפתיחת שנה"ל תשע"ז נפתחו 4 כיתות א' ובהם כ 80 ילדים. כמו"כ מקיימת הקהילה פעילות ענפה בקרב ילדים, צעירים ובני נוער במסגרת השלמת שעורי לימודי דת על מכסת שעות הלימוד המתחייבים עפ"י החוק בבתי הספר הכלליים. שיעורי תורה הגות ופרשת שבוע. מחנות קיץ. שבתות וסמינרים. לקהילה מערכת כשרות ענפה. בית אבות ושיעורי ערב למבוגרים. ארגון נוער 'עמיחי' ומערכת עזרה סוציאלית ורפואית אדירה – 'צנטרל וולפרט שטאלה יודן אין דויטשלנד' שבהנהלת מר בני בלוך. במסגרת זו שלה סניפים בכל רחבי גרמניה מתנהל משרד רווחה של ממש לבני הקהילות.

צילומים: רפאל ארליך, פרנקפורט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר