כל הפרטים

הבוקר: הלווית הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל

רבה של חיפה לשעבר, הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל, יובא הבוקר למנוחות במסע לוויה ארוך שיצא מביתו בחיפה, ימשיך בישיבת מרכז הרב בירושלים ויסתיים בהר הזיתים שם ייטמן (דיין האמת)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל (פלאש90)

הבוקר (שלישי) בשעה 9:00 תצא הלווייתו של רבה הראשי של חיפה לשעבר, הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל שנפטר בביתו בשנתו.

מסע ההלוויה יתחיל מביתו של הרב רחוב חורב, אחוזה, משם תעבור הלוויה ברחוב הרצוג 5 שם יקרא פרק תהילים וקדיש ומשם לרחבת העירייה בסביבות השעה 10.

מסע הלוויה ימשיך לירושלים, בישיבת מרכז הרב סביב השעה 2. הרב ייטמן לאחר מכן בהר הזיתים.

מהמשטרה נמסר כי בשל מסע הלוויה של הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל שייצא הבוקר מחיפה לירושלים, תשומת לב הנהגים לעומסי התנועה הצפויים בכרמל ובהדר החל מהשעה 08:15 ועד לשעה 12:00 לערך במסלול השיירה שתנוע מחורב דרך פיק"א, רחוב הרצל, הרצוג ,חסן שוקרי , אבן גבירול, דרך בר יהודה, צ'ק-פוסט.

שוטרי אגף התנועה ערוכים גם לסגירת הצירים המובילים לכיוון ישיבת מרכז הרב בירושלים, החל מהשעה 13:30 ייסגר לתנועת כלי רכב נתיב נסיעה ברחוב צבי יהודה מכיוון שדרות הרצל לכיון כנפי נשרים. בסיום ההספדים ימשיך מסע הלוויה לכיון הר הזיתים.

המשטרה תלווה את מסע הלוויה ותכווין את התנועה בצירים, ומבקשת מהציבור לגלות סבלנות ולהישמע להנחיות המשטרה.

מערכת בתי הדין הרבניים מסרה כי היא מבכה את פטירתו של הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בחיפה הרב שאר ישוב כהן. מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "הרב שאר ישוב כהן שהיה מזקני וחשובי הרבנים והדיינים בישראל עיצב לאורך שנות דור את החיים היהודיים בחיפה ואת בתי הדין הרבניים בחיפה ובצפון בפרט. הרב זצ"ל גידל וטיפח דורות של דיינים ורבנים במכון הרי פישל שבנשיאותו ובבית אריאל בירושלים. הרב שאר ישוב כהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן - אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר חיפה, יונה יהב ספד אמש לרבה הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן: "העיר חיפה נפרדת מגדול בניה שכיהן כרבה הראשי מעל 30 שנים. הרב שאר ישוב הכהן היה חלק מנופה של העיר, מאקלימה הייחודי וידע להפוך את הדת לגשר בין כל חלקי האוכלוסיה, יהודים ושאינם יהודים, כאחד. לא בכדי האפיפיור נפגש איתו לעיתים קרובות. איבדתי היום רע אשר חיתן אותי עם רעייתי ואת בני ואשר עבדנו זה לצד זה בעיריית י-ם, הרב כסגנו של רה״ע ז״ל טדי קולק ואני כראש לשכתו. הרב היה מלומד גדול בנבכי התורה וידע להקנות לאחרים את נועם הליכותיו. העיר חיפה ידעה להוקירו והוא ידע להוקיר את העיר ואת מה שהיא מסמלת. יהי זכרו איתנו לעד".

גם נשיא המדינה, רובי ריבלין התייחס לפטירתו של הרב: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, איש ספרא וסייפא לוחם באצ״ל, מגיבורי ירושלים שנפצע בקרבות על ירושלים ואף נפל בשבי הירדני. הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר