ראשי האוניברסיטאות:

השכלה תורנית בלבד? "חוסר ידע בסיסי"

ראשי האוניברסיטאות בפנייה לנתניהו מתנגדים למהלך של דרעי להשוות השכלה תורנית לתואר אקדמי וטוענים כי מי שמסתפק רק בהשכלה תורנית סובל מחוסר ידע בסיסי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat / Flash90)

ועד ראשי האוניברסיטאות פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שידון שוב בהחלטת שר הפנים אריה דרעי להשוות בין השכלה תורנית לתואר אקדמי בכל הקשור לעבודות ברשויות המקומיות, החלטה שהתקבלה בחודש שעבר.

במכתב ששיגרו ראשי האוניברסיטאות נתניהו הם כתבו: "אנו מודאגים מאוד מן הנוהל המכיר בהשכלה תורנית כשוות ערך לתואר אקדמי. אנו פונים אליך לשקול מחדש את הפעלתו של נוהל זה, ולכל הפחות להפכו להוראת שעה מוגבלת בזמן לשנה אחת בלבד, לאחריה תוקם ועדה ציבורית שתבחן את השינויים שהתרחשו עקב הפעלתו, והשלכותיהם על השלטון המקומי בפרט ועל השרות הציבורי בכלל".

לדברי נשיאי האוניברסיטאות: "אנו רוחשים כבוד רב ללימוד התורני-רבני שהוא מאושיות עמנו. עם זאת, המשרות המגוונות בשלטון המקומי מצריכות כישורים אלמנטאריים, המהווים חלק אינטגראלי מהפעילות השוטפת ומההתנהלות היומיומית מול גורמים וארגונים שונים".

בהמשך הם מזהירים את דרעי: "חוסר הידע הבסיסי של אלה המסתפקים בהשכלה תורנית בלבד יוריד תוך שנים בודדות את רמת נותני השרות בשלטון המקומי, ובכך יפגע בכל אחד ואחת מן האזרחים הזקוקים לשרות יעיל וראוי ברשויות המקומיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר