אאא

יש טיסות לפלסטין? בסרביה מסתבר שכן. "הטיסה לפלסטין תצא משער C3" כך הכריזה בשבוע שעבר עובדת בשדה התעופה בבלגרד בירת סרביה כשקראה ברמקול לנוסעי חברת "אייר סרביה" לתל אביב להגיע לשער לקראת טיסתם ל"פלסטין". הנוסעים הישראלים זעמו וסירבו לעלות למטוס עד שהדברים לא יתוקנו. במהלך הוויכוח בשדה התעופה הסבירו אנשי חברת התעופה לנוסעים כי "הטיסה היא לתל אביב, ולא לישראל", כך דווח ב-ynet.

המקרה אירע ב-29 באוגוסט בלילה. טיסת "אייר סרביה" JUO 816 הייתה אמורה להמריא לנמל התעופה בן גוריון בשעה 00:10. "לפתע הכריזה עובדת השדה ברמקול: 'נוסעי טיסה 816 לפלסטין, נא להגיע לשער C3' וחזרה על זה פעמיים", סיפר אחד הישראלים שהיו על הטיסה. "לא יכולתי להבליג למשמע אוזניי. תחילה חשבתי שאולי לא שמעתי נכון, שאלתי כמה אנשים אם אכן שמעו בכריזה שנאמר פלסטין, ונעניתי בחיוב שאיני טועה וכי כך נאמר".

הנוסע סיפר שמיד דרש שחברת התעופה תפעל לתיקון דבריה של עובדת שדה התעופה. "ניגשתי לדלפק החברה, ואליי הצטרף אדם נוסף מראש פינה", סיפר, "וביקשנו שיוכרז שוב שהטיסה היא לישראל ולא לפלסטין".

בשלב זה אחראית המשמרת השיבה לנוסע הישראלי שהטיסה היא ל"תל אביב" ולא ל"ישראל". "אמרתי לה שהטיסה גם לא ל'פלסטין' וביקשנו ועמדנו על כך שיוכרז שוב, 'טיסה לישראל' או 'טיסה לתל אביב', שלוש פעמים, או שנסרב לעלות לטיסה", סיפר. "ואכן, לאחר כמה שיחות ודין ודברים שלא הבנתי של אחראית המשמרת בשפה הסרבית עם כמה אנשים, לבסוף הוכרזה הטיסה לתל אביב שלוש פעמים. האחראית, בליווי של שני אנשים נוספים, לקחו אותנו לשער היציאה 3C והתנצלו בפנינו כמה פעמים".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חדשות' ותישארו מעודכנים

על פי הדיווח, הנוסע הישראלי הגיש תלונה לשגרירות ישראל בסרביה בעקבות האירוע. דובר משרד החוץ בירושלים, עמנואל נחשון, מסר בתגובה: "מדובר באירוע מטריד ביותר, שדורש בדיקה מול הרשויות המוסמכות וחברת התעופה. לא יעלה על הדעת שפקיד תעופה עם מיקרופון ביד יסלף כך את המציאות, באופן מתריס ושקרי. שגרירות ישראל תטפל בנושא בעדיפות גבוהה".

שגרירת ישראל בסרביה, אלונה פישר קם, יצרה קשר עם מנכ"ל "אייר סרביה", ולדבריה הוא הביע זעזוע מהמקרה. המנכ"ל אף ציין כי זו פעם ראשונה שהוא נתקל בתקרית כזאת וכי התנהגות כזאת אינה מקובלת עליו. לדבריו, שום איש במדים של "אייר סרביה" לא מורשה להביע עמדות פוליטיות. "עמדה זו כלל אינה משקפת את עמדת החברה", שב ואמר.

המנכ"ל התנצל אינספור פעמים, טען שהוא רואה את הדברים בחומרה והבטיח כי הנושא יטופל מידית כך שאירוע כזה לא יישנה. למחרת חזר מנכ"ל "אייר סרביה" לשגרירה ועדכן אותה כי מבדיקה שנערכה בחברה והאזנה להקלטה מתברר כאמור שמדובר בעובדת של נמל התעופה ולא בעובדת של החברה. הוא ביקש מנמל התעופה לאתר את העובדת ולפעול נגדה בשל הפגיעה שנגרמה לחברה שלו כתוצאה מהתקרית.