"השפיע הרבה בתורתו"

מסע הלווית הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל | צפו

אלפים השתתפו בהלווית הגאון הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל, רבה של חיפה לשעבר. ההלוויה יצאה מחיפה לישיבת 'מרכז הרב' בירושלים. רבנים ואישי ציבור חלקו כבוד אחרון (הספדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשלצי"ם הגר"י יוסף והגר"ש עמאר בהלוויה, היום (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90 )

אלפים השתתפו היום (שלישי) בהלווית הגאון הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל, רבה של חיפה לשעבר. ההלוויה יצאה מחיפה לישיבת 'מרכז הרב' בירושלים. רבנים ואישי ציבור הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאחד מענקי התורה של הציונות הדתית.

הראשון לציון, הרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף ספד לרב ואמר: "המנוח שאנחנו עוסקים בכבודו, הוא השפיע הרבה בתורתו על כל העולם כולו. ישב ועסק בתורה במשך עשרות שנים. אני זוכר את המנוח לפני חמישים שנה כשהיה מגיע לבית של מרן האבא זצ"ל, הייתי רואה את הידידות והחיבה שהייתה בניהם".

הרב יוסף סיפר על התקופה של המתיחות בין אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לרבני הציונות הדתית: "הוא היה תמיד מפשר בין האבא לבין רבנים אחרים, כשהיו כל מיני מתחים, הוא היה יודע לפשר, הוא היה מגיע לדבר עם אבא והרב היה שומע לו".

הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, רבה של ירושלים, ספד: "אנחנו נרגיש את החירסון. כבר הרגשנו בשבתות שנעשו בתוכנית שהוא הקים של אסיפות הרבנים באריאל. בשנתיים האחרונות שלא יכל להשתתף, היה חסרונו מוכר.

"יצא לי להיות במחיצתו במקומות רבים, ראיתי את ההנהגות שלו בקודש. את החכמה, הדעת והתבונה. היינו בכל מיני מדינות וכנסים של ראשי ישיבות, מרעיש הארץ. הסבלנות והמתינות שלו זו משנה שצריכה להיות נלמדת אצל כל חכם ורב בישראל. הוותרנות שלו, היה הולך תמיד ומחפש את הדרך הנוחה".

הרב הוסיף: "כל הפעולות שלו מוצדקות לא רק בעיני אלוקים אלא גם בעיני אדם. הכרתי את הרב בתחילת הכהונה שלי כדיין בחיפה, ישבנו בבית דין עם הרב ע"ה, ראיתי את עבודתו בקודש, גם בתוך בי הדין, תמיד הוא אמר את אשר על ליבו. לא עשה לרעהו רעה. אני לא חושב שיש אדם שיכול לומר שהרב שאר ישוב עשה לו רע. אני לא פגשתי ולפי ההיכרות יכול לומר שאין דבר כזה".

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ספד: "הרב שאר ישוב הוא זה שכקיים בפועל 'שופטים ושוטרים תתן לך'. הוא שינה את מפת עולם הרבנות, שינה את מפת עולם הדיינות. בכל בית דין, בכל הרכב יש רב שזכה ללמוד בבתי המדרש שהקים הרב שאר הישוב.

"אדם פצוע סוחב רגל ממלחמת השחרור. אדם שגם היה בשבי, חזר לכאן ומהכוח הזה כאיש ירושלים, איש ירושלים שחי אותה, שחי ומימש את המשמעות של ירושלים, עיר שמגדלת תורה ושלום, זה היה הרב שאר ישוב, לגדל תורה".

ראש העיר חיפה יונה יהב ספד: "כאן בירושלים לפני 40 שנה פל בחלקי להתמנות להיות ראש לשכתו של ראש העיר טדי קולג. בשבוע הראשון שהתמקדתי בלשכתי נפתחה הדלת ואדם דתי נעמד בפתח, מאור פנים שלא ראיתי מעולם קודם, שמיד חיבר אותי אליו הרבה שנים קדימה. הרב שאר ישוב הכהן. למדי מהר שלרב יש דלת מאוד פתוחה לראש העיר, לא רק לחדרו אלא גם לבבו.

"לימים כשחזרתי לעירי חיפה והתמנתי שם לחבר מועצת העיר והסתובבתי בעירייה, ניגש אלי סגן ראש עיר ושאל אותי מהיכן ההיכרות שלי עם הרב שאר ישוב ואמר לי שהוא גרם לבחירת הרב שאר ישוב לרב העיר חיפה. שאלתי למה? הוא אמר לי שהוא היה המפקד שלו בשבי בירדן.

"חברים, הרב שאר ישוב הכהן בדמותו התאים לעיר חיפה ככפפה לידיה, זאת עיר רב תרבותית הכי סובלנית במדינה, התאים לה רב כזה שידע להתהלך לו רק עם בני עמו אלא עם גם אלה שאינם בני עמו וזכה להערכה שיוצאת מהגדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר