עסוקים ברכבת

הנציגים הכריזו "לא יקום ולא יהיה", אבל 'כאן' כבר כאן

הנציגים החרדים הבטיחו להילחם בהקמת תאגיד השידור 'כאן' בשערי שכונה חרדית בירושלים, אולם המבנה ממשיך לקרום עור וגידים. בכיר חרדי: "צריך להבין את המצב המורכב" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

"לא יקום ולא יהיה..." הכריזו ראשי המפלגות החרדיות כשפורסמה הכוונה להקים את תאגיד השידור הציבורי 'כאן', בכניסה לשכונה החרדית הר נוף בירושלים, מה שעלול להוביל לפגיעה באווירת השבת בשכונה.

מאז חשיפת הפרשה ב"כיכר השבת", הבטיחו ראשי המפלגות החרדיות כי ילחמו נגד הכוונה להקים את התאגיד בכניסה לשכונה. הפוליטיקאים הודיעו כי יתנגדו לכך בכל תוקף בשל טענות התושבים כי הקמת כאן בשכונה תגרור חילולי שבת רבים באזור, מה שיפגע בסטטוס קוו הקיים זה שנים רבות.

קרא עוד • חשיפת "כיכר השבת"

אלא שבפועל, נראה כי המפלגות החרדיות שכחו מהמאבק, וב'כאן' ממשיכים בעבודות ללא הפרעה. הצהריים (שלישי) ביקרו ראשי התאגיד במבנה ועקבו מקרוב אחר התקדמות העבודות. אנשי 'כאן' צפויים להיכנס לאולפנים החדשים בחודש יולי 2017.

בקרב תושבי השכונה זועמים: "לא יתכן שהשכונה החרדית ששמרה על שקט בכל נושא מלחמות חרדים-חילונים תיגרר למאבק חדש. הקמת אולפני טלוויזיה בכניסה לשכונה החרדית תגרום לחילולי שבת המוניים ולאווירה חילונית בשכונה חרדית" אומרים תושבי השכונה הפועלים בנושא.

"כאן", היום. יש כבר שלט (צילום: כיכר השבת)

בכיר במפלגות החרדיות אמר ל"כיכר השבת": "צריך להבין את המצב המורכב. הם קנו שם שטח, יהיה קשה מאוד להזיז אותם משם. מה שצריך לעשות זה להגיע להבנות שתהיה כניסה צדדית ללא חילולי שבת בפרהסיה. לנסות למזער את הנזק".

כזכור, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר ל"כיכר השבת": "לא התערבתי כמעט בנושא התאגיד, אך בוודאי שיש דברים שנתערב, למשל במקרה כזה, אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

השר אריה דרעי, תושב הר נוף בעצמו ששמע על החששות, התייחס בעבר לנושא ואמר: "השכנים שלי סיפרו לי על זה שהתאגיד אמורים להיכנס למבנה בכניסה לשכונה, אני לא מאמין. אמרתי לתושבים 'לא יקום ולא יהיה'. אני לא אפשר שיהיה בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני".

דרעי הוסיף והבטיח אז לתושבים המודאגים: "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות, שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

טרם נמסרה תגובה מטעם משה גפני. מלשכת השר אריה דרעי נמסר: "השר פועל כפי שהבטיח בעניין התאגיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר