קריסת החניון

עצור ראשון בפרשת הקריסה; שמו אסור בפרסום

שלוש גופות חולצו מהחניון התת-קרקעי שקרס, שלושה עדיין נעדרים - והכוחות לא איבדו תקווה. "כל עוד לא הוכח אחרת, אנחנו מתייחסים לנעדרים כלכודים חיים", אמרו בפיקוד העורף. עצור ראשון בפרשה, שמו אסור בפרסום (חדשות)

תיעוד מבין ההריסות (צילום תמונה: מוטי קמחי, וידאו: אורי דוידוביץ', Ynet)

יממה וחצי אחרי קריסת החניון התת-קרקעי בתל אביב ממשיכים הכוחות לעבוד בניסיון לאתר את השלושה שעדיין נעדרים - והמשטרה בינתיים ביצעה מעצר ראשון בפרשה: העצור אינו אחד מהבכירים ששמם הוזכר לאחר התמוטטות החניון ברמת החייל. על החקירה כולה, ועל שם העצור, מוטל צו איסור פרסום.

בצהריים הוצאה גופה שלישית מבין ההריסות, אבל שלושה עדיין לכודים מתחת להריסות - שני תושבי עכו ופלסטיני ממשפחת דוואבשה. הכוחות עצמם עדיין מאמינים שאפשר להגיע אליהם. "אנחנו פועלים עם כלל הכוחות של פיקוד העורף על מנת להגיע ללכודים שנשארו", אמר סא"ל במיל' סמי יחזקאל, ממפקדי כוח החילוץ. "אנחנו עובדים עם מספר מוקדים שזיהינו אותם בהתחלה בעזרת המודיעין. זה מוביל אותנו למקומות הרלוונטיים לפעילות עצמה".

לדבריו, "אנחנו עובדים עם ציוד מכני כבד עם האמצעים של פיקוד העורף, האמצעים הטובים שיש בעולם על בסיס הניסיון המבצעי הרב שלנו לצערנו, בארץ ובחו"ל. כל עוד לא הוכח אנחנו מבחינתנו מתייחסים ללכודים כלכודים חיים. אנחנו פועלים בשיא המרץ ובשיא המקצועיות ומוכנים לעבודה של 24/7, ככל שידרשו מאיתנו כדי להגיע לכלל הלכודים".

סא"ל במיל' יחזקאל הסביר מדוע עדיין קיימת אפשרות לאתר את הלכודים בחיים: "אנחנו נמצאים עדיין בתוך המסגרת של 72 שעות תוך אפשרות לכיסי האוויר. מבחינתנו פועלים בשיא המהירות בשיא המרץ כדי להגיע אל הלכודים ולהוציא אותם החוצה".

מוקדם יותר הרחיב סא"ל יהונתן רז, מפקד כוח החילוץ של פיקוד העורף, על הסיכון בפעולות: "ודאי שיש סיכון, אבל אנחנו מניחים שהלכודים חיים. נבצע הכול בצורה בטוחה ומקצועית כדי להציל אותם. כוחות החילוץ מיומנים לעבוד באתרי הרס, הם עובדים פה בלי הפסקה, עם ישראל האמיתי".

עובדים סוציאליים ופסיכולוגים כינסו הבוקר במתחם סגור, מבודד ומאובטח את קרובי המשפחות, שיקיריהן עדיין לכודים. על ספסל בין חדרי ההמתנה הממוזגים לשער הכניסה המרוחק לאתר ההריסות יושבים בסמיכות בני משפחה יהודים וקרובי משפחה פלסטינים, מחכים בקוצר רוח לבשורה. סיגריה אחר סיגריה, בדל אופטימיות מול שמועה נוספת ושיחות שבהן ניסו להתחזק ולשאוב כוחות בשעות מורטות העצבים. "אל תאמיני, הכול שמועות", ניסה אחד מהם להרגיע את קרובת משפחתו בטלפון.

יאנה משאלוב, אשתו של אולג שנמנה עם הנעדרים, סיפרה כי בעלה "אמר כל הזמן שמסוכן שם. לפני יומיים נפלה שם מעלית והוא כל הזמן אמר לי שממש מסוכן שם". היא סיפרה שעודכנה על ההיעדרות בשעות הערב: "כשהוא עובד מתחת לאדמה אין שם קליטה, אז לא התרגשתי שגם אתמול לא הייתה קליטה".

נעדר נוסף הוא תושבי עכו, וכמותו נעדר פלסטיני, מוחמד דוואבשה. רפעת דוואבשה, בן דודו מהכפר דומא, הציג תמונה של הנעדר בטלפון הנייד שלו ואמר: "אלוהים גדול, אולי יקרה נס". הוא סיפר עוד כי למוחמד בן ה-29 שתי בנות. "ידענו על זה שעה-שעתיים אחרי שזה קרה", סיפר קרוב המשפחה של הנעדר.

לדבריו, "אנחנו מחכים כבר הרבה שעות ולא יודעים כלום, אין תשובות. הצבא והמשטרה אומרים שהם מחפשים כל הזמן ושאנחנו צריכים לחכות. בהתחלה הייתה תקווה כי שמעו מישהו מדבר בערבית, אבל זה היה חילוץ של מישהו מרמאללה. אנחנו עדיין מקווים לנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר