צנוע ומקצועי

תעודת הערכה ללוחם החרדי שנאבק במחבל בידיים חשופות

סמל נועם טובול, לוחם בגדוד החרדי "נצח יהודה", זינק לעבר מחבל, לחם בו בידיים חשופות, והציל את חיי חברו. הערב הוא קיבל תעודת הערכה: "התנהגותו צנועה ומקצועית" (חדשות)

נועם טובול (צילום: דובר צה"ל)

סמל נועם טובול, לוחם בגדוד החרדי "נצח יהודה", קיבל הערב (שלישי) תעודת הערכה ממפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי, זאת על "שהראה דבקות במטרה וחתירה לניצחון, רעות ומקצועיות".

טובול התגייס לצה"ל ביולי 2014 ולאחר שעבר את ההכשרות המתאימות, הוא הוסמך כלוחם חי"ר בגדוד "נצח יהודה". "סמל טובול השתתף בכל הפעילות המבצעית של יחידתו והתנהגותו לאורך כל שירותו הוגדרה על ידי מפקדיו כצנועה, מקצועית וראויה לציון" נמסר מצה"ל.

ביום שישי, כ"ב בכסלו התשע"ו, 4 בדצמבר 2015, ביצע כוח מגדוד נצח יהודה משימה שכללה סיור ובדיקת אנשים ורכב חשודים בכפר "עָבּוּד" שבחטיבה המרחבית בנימין. בעוד חיילי הכוח בודקים את אחד מכלי הרכב, הגיח מחבל שהיה מצויד בסכין, ודקר את אחד הלוחמים בצווארו.

סמל טובול הבחין במתרחש וניסה לדרוך את נשקו כדי לעצור את המחבל. בתוך כך, אירעה תקלה בנשק ולא ניתן היה לירות בו. בידיים חשופות, הסתער סמל טובול על המחבל והחל להיאבק עמו. המחבל הצליח להפיל את סמל טובול, אולם סמל טובול התעשת ולאחר מאבק פנים אל פנים הצליח להרוג את המחבל. מיד לאחר מכן, פנה סמל טובול לחברו הפצוע, הרגיעו וביצע בו פעולה מצילת חיים שנמשכה מספר דקות, עד שהגיע למקום צוות רפואי מקצועי.

מפקד הגדוד סא"ל אורי לוי בירך את נועם, "התעודה שנועם מקבל היום ממפקד הפיקוד ממחישה את הגבורה והעוז של לוחמי הגדוד. נועם חתר למגע, נטרל את המחבל ולאחר מכן הציל את חברו".

הגדוד זכה להערכה רבה בזכות העובדה שהצליח להתמודד עם אתגרים פיזים ומנטליים בשנה באחרונה. מפקד הגדוד מוסיף: "הלוחמים התמודדו לאורך התקופה עם לחץ רב ואתגרים מנטלים לא פשוטים. עמדנו בעוז ובענווה לטובת הגנה על תושבי המדינה. קבלת התעודה היא סגירת מעגל משמעותית מאוד עבורי ועבור הגדוד לאחר שנה מאתגרת שכזו.
כיום, גדוד נצח יהודה תופס קו בצפון גזרת בנימין, ומגן על יישובים רבים ביניהם היישוב עלי שילה ונוה צוף. בזמן אירועי ״גודל השעה״ הגדוד שהה בגזרת בנימין, ובקרוב יעזוב את הגזרה ויעבור לתעסוקה מבצעית בגזרת מנשה.
פעולת הגבורה של סמל טובול והעזרה שהגיש לחברו, הונעו מתחושת אחריות ורעות, סיכלו את כוונת המחבל ותרמו להצלת חיי חברו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר