סיפור אישי

הכירו: החייט ניצול השואה שתופר את חליפות נשיאי ארצות הברית

סיפורו של מרטין גרינפילד, חייט יהודי ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו בשואה האיומה, והפך עם השנים לתופר החליפות של נשיאי ארצות הברית (חדשות, בעולם)

(צילום: מתוך פייסבוק)

מרטין גרינפילד, חייט יהודי ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו, מככב בימים האחרונים ברשתות החברתיות, לאחר שסיפורו האישי נחשף בעמוד פייסבוק פופולרי בארצות הברית.

בסרטון שפורסם נראה מרטין, שביום יום משמש כחייט שתופר חליפות לשועי עולם, ביניהם כל נשיאי ארצות הברית בשישים השנים האחרונות, מספר כיצד התגלגל להיות החייט הנשיאותי.

מרטין מספר כי הגיע לארצות הברית לאחר שאיבד את כל משפחתו בשואה. הוא שהה במחנות ההשמדה של הנאצים מעל שנה וחצי, "שם ברגע שאתה נכנס אין לך שם, אתה נהיית מספר" הוא מספר. לאחר כשנתיים, הסתיימה מלחמת העולם הראשונה והצבא האמריקאי שחרר את המחנה, בראשותו של הגנרל דווייט אייזנהאואר - שהיה רמטכ"ל צבא ארה"ב ומפקד המלחמה באותה עת".

שנים ספורות לאחר מכן, כאשר אייזנהאואר נבחר לכהן כנשיא ארצות הברית, מרטין ביקש לתפור לו חליפה כאות הוקרה על שחרורו ממחנה ההשמדה הנאצי. מרטין מספר כי מאז, הוא הפך לתופר החליפות של כל נשיאי ארצות הברית.

גרינפלד מספר כי כאשר ביקש לתפור את חליפתו של נשיא ארצות הברית המכהן, ברק אובמה, הנשיא ביקש ממנו להעתיק את מידות החליפה מהחליפה בה עשה שימוש עד שהתמנה לנשיא. אך מרטין התעקש: "אני לא מעתיק שום חליפה, את החליפות שלי מעתיקים", למחרת הזמין אותו אובמה לבית הלבן על מנת שימדוד את מידות החליפה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר