הפילוג החסידי הופך לאלים

"העדה" סוערת: אברך 'קנאי' הוכה עד זוב דם על ידי בריונים

לטענת גורמים בעדה החרדית, גורמים המזוהים עם 'חכמת לב' שכרו בריונים שהכו את האברך מחוג הקנאים. מנגד, גורם המזוהה עם המוסד מזהיר: "אם נצטרך נפתח לכולם שם את הראשים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האברך שהוכה, לטענת חבריו - על ידי "בריונים שנשכרו מטעם חכמת לב" (באדיבות המצלם)

המאבק הפנימי בתוככי חוגי "העדה החרדית", מגיע לשיאים חדשים ולשימוש באלימות קשה: אברך המזוהה עם חוק הקנאים בעדה החרדית, הוכה בשעות הצהריים (שלישי) - לטענת חבריו על ידי בריונים שנשכרו על ידי גורמים המזוהים עם מוסד "חכמת לב" שעומד בלב עימות שפרץ בעדה החרדית.

הרקע לסכסוך, הינו קיומם של זרמים שונים בתוך "העדה" שחלקם מזוהים יותר עם עמדתו של הגאב"ד הגרי"ט וויס, הנחשבת לשמרנית יותר, וחלקם האחר מזדהה עם עמדת הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הנחשבת לפחות נוקשה.

בעבר, התבטאו הפערים בין העמדות במחלוקת על רקע חילולי קברים ועוד, אולם כעת הסכסוך במהלך החודשים האחרונים הינו בנוגע למוסד "חכמת לב" המיועד לבנות היישוב הישן ונוסד על טהרת הקודש, אולם קיבל לפי הנטען תקציב כפול הן מכספי נגידי סאטמר בחו"ל למוסדות שאינם לוקחים כסף ממדינת ישראל והן מ"משרד החינוך של המדינה הציונית".

במהלך הדיונים בפני חברי הבד"ץ, ביקשו חלק מחברי העדה החרדית להשעות את המנהל מתפקידו לאחר שהתברר כי נהג ברמייה ובשקר ולקח כספים מהממשלה הציונית בניגוד לאידיאולוגיה בשמה הוא מחנך את הבנות ושעליה קם המוסד. המנהל טען שמדובר בגורם אחר.

מעמד חנוכת המוסד החדש. הראב"ד נעדר (באדיבות המצלם)

לאחר שלא הצליחו הצדדים להגיע להסדר, הוחלט בשבועות האחרונים ע"י "הפורשים" להקים מוסד לימודים חדש מתחרה שיפעל תחת פיקוח רבנים על טהרת הקודש. אמש נחנך המוסד החדש בטקס חגיגי בהשתתפות הגאב״ד הגרי״ט וויס חברי הנהלת העדה החרדית, אדמו"רים ורבנים אך תוך העדרותו המופגנת של הראב״ד הגר״מ שטרנבוך.

אמש, יממה לאחר הכינוס וכתוצאה מחילוקי הדעות בין המוסדות, התחולל בשעות הצהרים מאבק אלים ברחובות מאה שערים.

לטענת גורמים בעדה החרדית, נשכרו בריונים ע"י גורמים המזוהים עם מוסד "חכמת לב" הוותיק שהגיעו לסיור היכרות בכל מעוזי הקנאים בירושלים בכדי לבדוק את השטח. כאשר הגיעו לבית המדרש "אמריקאנער שול", מקום מושבם של פעילי הקנאים, הם התנפלו על אחד האברכים שצילם אותם והכו אותו. האברך נזקק לפינוי לבית חולים.

האברך החבול (באדיבות המצלם)

"הם עברו את כל הגבולות ומשתמשים באלימות של ממש על מנת להצדיק את מטרתם השפלה והיא המשך קיום המוסד הוותיק" אומרים המתלוננים.

מנגד, העסקנים המזוהים עם המוסד הוותיק, אומרים שאינם יודעים על מה מדובר. גורמים אחרים אמרו ל"כיכר השבת", כי לאחר חודשיים של הפגנות ומחאות מצד חוגי הקנאים, חסימת מנעולים, פצצות סירחון ועוד, "אין לנו דרך אחרת, רק ללכת בדרך הזו וכל מי שידיו יהיו במעל וינסה לגרום לסגירת המוסד שיידע שישלם על זה מחיר".

לדבריהם, המשטרה לא מתערבת ולא עוצרת את הרס הבניין וניסיון חיסול המוסד ו"אין לנו ברירה רק לקחת את החוק לידיים. אם נצטרך - נפתח שם לכולם את הראשים" איים גורם לא רשמי המזוהה עם המוסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר