עזרה בכביש

עשר ניידות שירות יסייעו לנהגים בכבישים

"נתיבי ישראל" השיקה עשר ניידות שירות ייחודיות שיפעלו בכבישים ויסייעו לנהגים שרכבם נתקע מסיבות טכניות שונות ובסיוע ראשוני במקרה של נפגעים (חדשות תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(EE911)

חברת נתיבי ישראל חנכה בטקס חגיגי 10 ניידות שירות וסיור שיעניקו סיוע ראשוני לכלי רכב שנתקעו, ללא תשלום. שירותי הדרך יינתנו בפריסה ארצית, בדומה לניידות השירות הפועלות כיום בכביש 6..

יצוין, כי כבר במהלך העבודות לשדרוג כביש 1 החדש, בין ירושלים לתל אביב, הופעלו שתי ניידות שירות כפיילוט, שטיפלו עד כה באלפי קריאות של נהגים, שרכבם נתקע, וזכו לשבחים רבים מצד הנהגים.

מערך ניידות הסיור והשירות יכלול בשלב א', 10 ניידות אשר תהיינה מצוידות בכל הדרוש לטיפול באירועים בדרך ובמתן סיוע לנהגים ובכלל זה: הניידות תפעלנה 16 שעות ביממה בין השעות 06:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה.

צוות ניידות השירות החדשות יעניקו סיוע לנהגים שרכבם נתקע, החל ממתן עזרה ראשונה לנפגעים, עד להגעת צוותי החירום, וכלה בעזרה לנהגים שנתקעו עם רכבם כתוצאה מתקלה טכנית או מסיבה אחרת.

ניידות השירות והסיור יסייעו בפינוי כלי רכב תקולים מהדרך למקום בטוח, סיוע לנהגים על מנת לאפשר את המשך הנסיעה, סיוע בהחלפת גלגל ובהתנעה של כל סוגי הרכב, סימון מכשולים ומפגעים ביום ובלילה, מתן סיוע ראשוני לבידוד שטח בכיבוי דליקות, סיוע לגורמי הביטחון בחסימה וסגירת צירים.

הניידות תופעלנה על ידי מרכז הבקרה של נתיבי ישראל, כמו כן, יהיה באפשרותן לצלם אות וידאו ולשדר בזמן אמת למרכז הבקרה של נתיבי ישראל. מרכז הבקרה יפעל בתאום עם חברת "חוצה ישראל" ומפעילי דרך נוספים וכן כוחות הביטחון על מנת לאפשר את מלוא המידע במקרה חירום.

זמן התגובה של ניידות החילוץ יעמוד על דקות בודדות. הניידות אובזרו בציוד חדיש, תקני ובטיחותי, היכול לספק מענה ראשוני כמעט לכל תקלה בכלי הרכב.

צוותי החילוץ יהיו בקשר שוטף עם מרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל, 2120*, ויענו לקריאות מצוקה של נהגים שנאלצו לעצור בצד הכביש או בשול הדרך, מכל סיבה שהיא. השירות החדש מתוכנן להתחיל לפעול ברבעון השני של שנת 2016.

בין הכבישים בהם יועל השירות, באזור בצפון: כביש 77 בין יקנעם לרמת ישי, כביש 65 מעפולה לצומת קדרים, כביש 85 מעמיעד עד עכו, באזור הדרום: כביש 40 מקרית מלאכי ועד באר שבע.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הניידות החדשות יופעלו על ידי צוותים מקצועיים, בעלי הכשרה מיוחדת, שיספקו מענה ראשוני ומיידי לכלי רכב הנמצאים במצוקה וזקוקים לעזרה דחופה. לדבריו, השירות החדש יפחית את ההפרעות לתנועה ואת הסיכון לנהגים, הנגרמים כתוצאה מעצירה של כלי רכב בצד הדרך או בשולי הכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר