בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

הרב אוריאל קוק מבהיר: זהו יום העיון של המחוז החרדי שאישרנו

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" כי רבנים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' אישרו יום עיון לגננות של המחוז החרדי, מגיב הרב אוריאל קוק לדברים וטוען ל"ניסיון ציני של זריית חול" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוריאל קוק (באדיבות המצלם)

"ניסיון ציני של זריית חול בעיני הציבור", כך מגיב ל"כיכר השבת", הרב אוריאל קוק, לאחר שנחשף כי רבנים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' אישרו את ימי העיון וההשתלמויות לגננות של המחוז החרדי במשרד החינוך זאת בניגוד לעמדתם של גדולי ישראל.

לדברי הרב קוק: "כל בר דעת יודע כי ציבור הפלג הירושלמי נשמע לרבותיו, וילדיהם למדים במוסדות שהקימו על טהרת הקודש שהם ללא התערבות המחוז החרדי ומשרד החינוך, ובשל אותה עובדה, אין בהם ימי עיון כשם שאין תקצוב של משרד החינוך וכו'".

"תלמודי התורה שבראשותי משרתים ופונים מאז ומתמיד לכלל הציבור הליטאי, ובשנה האחרונה יותר מאי פעם, ציבור האברכים ששולח את ילדיו למוסדות שבראשותי, נמנים על המגזר הליטאי שנשמע לדעת גדולי ישראל המאשרים לקיחת תקציבים ממשרד החינוך", הוא מבהיר.

הרב קוק מוסיף ואומר כי "ובזאת אבהיר קבל עם ועולם; כששטחנו בשעתו לפני מורי ורבי הגר"ע אוירבך את הטענות הנשמעות נגד התנהלות המחוז החרדי ועל התערבותו בתכני החינוך, הורה לנו מורינו הגר"ע בזה הלשון; אמנם נכון ומוסדותיך פונים לקהל יראי השם הנשמעים לרבותיו - לקחת תקציבים ממשרד החינוך, אך אני מורה לכם בזאת, כי ביום שתראו כי אין יותר בידיכם את היכולת להתנגד להתערבויות המחוז החרדי בחינןך הטהור, עליכם לעזוב אותם ולהתנתק באופן מיידי מתקציבי משרד החינוך. במצב כזה, תעברו לחינוך על טהרת הקודש שלא מתוקצב ע"י המדינה והשם יהיה בעזרכם שתצליחו לממן את רשת המוסדות כולה".

חשיפת "כיכר השבת"

באשר ליום העיון המדובר, שכפי שנחשף ב"כיכר השבת", רונית זיו, מפקחת כוללת (גני ילדים) במחוז החרדי במשרד החינוך הודיעה היום למנהלים כי הגננות הרכזות ומנהלות הגנים מוזמנות ליום עיון, תוך שהיא מבהירה כי "תוכן יום העיון נבנה מתוך שיקול דעת מעמיק הן מבחינה רוחנית והן מקצועית, והובא לעיונו של הרב עזריאל אויערבך שליטא שנתן את הסכמתו, כך שזה מחייב את נוכחות כל הגננות...", ואף צירפה את הודעתו של הרב קוק המאשר את הסכמת הרב אוירבך, טוען הרב קוק כי לא מדובר ביום עיון של המחוז החרדי.

לדבריו: "קיבלנו דרישה מעיריית בית שמש, לקיים יום עיון לגננות, וועדת הרבנים כבר קבעה בעבר כי דין השתלמויות מטעם העירייה אינו כדין השתלמויות מטעם המחוז החרדי. וימי העיון שלנו נעשים על ידי עיריית בית שמש שנחכה בה גם נציגת המחוז ועל דעתה בלבד.

"פנינו למורינו הגר"ע אוירבך, סיפרנו לו על מקרים שהיו בקרית ספר ואולי במקומות אחרים, בהם נעשו ניסיונות להתערב ולהכניס תכנים חדשים שלא על דעת רבותינו, ושאלנו האם לקיים את יום העיון למרות שהוא מטעם העירייה. הגר"ע אוירבך השיב לנו כי צריכים לבדוק את תכני יום העיון, ואם ישנו תוכן כל שהוא שלא על דעת החינוך הטהור, להתנגד לו. בדקנו את התכנים ומצאנו שלא היה בהם כל ניסיון לערב תכנים או מסרים זרים, שלא כבמקומות אחרים. פנינו שוב לגר"ע, שאישר לנו את יום העיון המדובר".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כיכר השבת", במייל ששלח הרב קוק למפקחת המחוז, הוא כתב: "ההזמנה ליום העיון לגננות הובאה ע"י אל מורנו הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבך שליט"א ואחר העיון הביע הסכמתו שישתתפו גננותנו בו". לאחר האישור, הוסיף הרב קוק וכתב: "אגב שאל מה טיבו של הרב א. בר הי"ו המוזכר בה", וחותם ב"בברכה להצלחה בדרך התורה והמסורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר