תופעה בבריטניה

יותר ויותר אסירים הופכים ליהודים בשביל אוכל טוב יותר

התופעה שמטרידה את בתי הכלא בסקוטלנד: יותר ויותר אסירים - גם כאלה המרצים עונש על עבירות חמורות ביותר - הופכים ל"יהודים" בשביל אוכל טוב. ההשראה: סדרת טלוויזיה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (צילום: שאטרסטוק)

התופעה שמדאיגה את בתי הכלא: יותר ויותר אסירים בבתי כלא בסקוטלנד עוברים לאחרונה תהליכי "גיור" או מצהירים על עצמם כיהודים, זאת בכדי לזכות באוכל כשר וטוב יותר מזה שמסופק לכלל האסירים בכלא, כך מדווחים לאחרונה כלי תקשורת בבריטניה.

על פי הדיווח של הצהובון הסקוטי "Daily Record", האסירים קיבלו את ההשראה לרעיון מסדרת טלוויזיה בה הוצגה אסירה שהתגיירה בכדי לזכות באוכל משובח. מלבד הצהובון, הדיווחים על ה"התייהדות" ההמונית בבתי הכלא נפוצו בעיתונים וכלי תקשורת רבים בבריטניה.

התופעה החלה על פי הדיווחים בבית הכלא גלנוצ'יל, אבל התפשטה לבתי כלא נוספים. בין השאר, גם פושעים המרצים עונש על מעשים חמורים ומזעזעים במיוחד, הפכו לפתע ל"יהודים" במסגרת התופעה.

בתקשורת הבריטית מציינים כי במהלך השנים 2014-2013 היו בבתי הכלא בסקוטלנד תשעה אסירים יהודים בלבד. כעת, עומד מספרם של האסירים המצהירים כי הם יהודים על מעל מאה בני אדם.

עבור הרשויות מדובר בבעיה, זאת מאחר והדרישה של ה"מתייהדים" לאוכל כשר מקשה עליהם, ומפעילי בתי הכלא נאלצים לדאוג למזון מיוחד עבור האסירים, שבדרך כלל מגיע מחוץ לכלא, ולא מיוצר במטבח שמופעל על ידו.

וגם המחיר שונה. בעוד ארוחה רגילה המסופקת לכלל האסירים בבתי הכלא עולה 2.5 פאונד, הארוחה הכשרה המיועדת לאסירים המתיהדים עולה לבתי הכלא 5.20 פאונד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר