סיכום חשאי או משבר מחודש?

השר חיים כץ: יהיו עבודות בשבת וקדושת השבת תישמר

לאחר שקיבל את הסמכויות, שר העבודה והרווחה חיים כץ מצהיר כי יבוצעו עבודות ברכבת - בשבת. "אמצא את הדרך שבה כולם יהיו מרוצים", הוא אומר וטוען: "אין לי עניין להתריס או להרגיז" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר חיים כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סיכום חשאי או משבר מחודש? לאחר שגם בית המשפט העליון וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריזו השבוע כי הסמכויות לעבודות בשבת הקרובה נמצאות אצל שר העבודה והרווחה חיים כץ כעת מנהלים הנציגים החרדיים את המגעים מולו בנסיון להגיע להבנות שקטות.

הבוקר (חמישי) מפרסם העיתון "ידיעות אחרונות" כי כץ החליט לחדש את העבודות של הרכבת בשבת זאת למרות המשבר הפוליטי והציבורי בשבועיים האחרונים.

על פי הדיווח אמר כץ כי הוא מתכוון לאפשר עבודות הכרחיות בשבת ולבחון מדי שבוע מה חיוני לביצוע ומה לא.

בראיון שיתפרסם מחר מצהיר השר כץ כי "כל מקרה ייבחן לגופו של עניין". לדבריו, "כל עבודה בטיחותית שתצטרך להתבצע בשבת - תיעשה. כל עבודה שאין ברירה לבצע אותה בשבת - תיעשה. וגם קדושת השבת תישמר. אבל אצלי זה יתבצע בשקט ולא בצעקות. ואיפה שלא צריך לעבוד - לא יעבדו. במשך שנים מתבצעות עבודות בשבת ויתבצעו גם בעתיד. היה סתם רעש יותר מדי גדול".

כץ דווקא צופה כי החלטתו לחדש את העבודות בשבת תעבור בשקט ומצהיר: "בשיחה איתי נתן לי ראש הממשלה את כל האפשרויות להחליט. אני לא מתכוון לדווח לו. אני לא מתכוון לעדכן אותו או לשתף אותו גם אם ההחלטות יהיו בניגוד לדעתו. אני השר הממונה, ואני מודיע לך שההחלטות יתקבלו באופן מקצועי ועל פי חוק".

כץ מדגיש בראיון כי "אין לי שום עניין להתריס, להרגיז או לעשות דווקא. יש לי עניין שהמדינה תמשיך להתנהל כמו שהיא צריכה להתנהל. אמצא את הדרך שבה כולם יהיו מרוצים".

יצויין כי אמש נועדו יחד שלושת ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח''כ משה גפני ועל פי הדיווחים הם העלו דרישה שלא לאפשר את העבודות בשבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר