סערה בצרפת

מומחה מכר זיופים לארמון ב-2.7 מיליון דולר

מומחה אמנות בעל שם שכנע את ארמון ורסאי כי הוא מוכר להם רהיטים עתיקים במיוחד שהם בגדר "אוצר לאומי" אך בפועל מדובר היה בזיוף איכותי ששלשל לכיסו כסף רב (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארמון ורסאי (Brian Kinney / Shutterstock)

ארמון ורסאי, אחד מאתרי התיירות הידועים בעולם, עומד במרכז סערה משעשעת (מהצד כמובן) לאחר שרכש בסכום של 2.7 מיליון יורו רהיטים מזויפים.

מי שעומד מאחורי ההונאה הגדולה על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", הוא סוחר העתיקות ביל פלו (52), שנחשב לגאון ולמומחה בינלאומי לעתיקות. פלו, שבגיל 22 כבר היה דוקטור, הוא מרצה באוניברסיטת הסורבון, משמש כמומחה לזיהוי עתיקות מטעם בית־המשפט והמכס בצרפת, ואחראי על מחלקת הרהיטים באחת הגלריות החשובות בפריז.

אלא שבתחילת חודש יוני נעצר פלו על ידי המחלקה לזיוף ולהברחת יצירות אמנות, ובחקירתו הודה שמכר לארמון ורסאי שני כיסאות, שני דרגשים מתקפלים, ספה וכורסה שהיו מזויפים. פלו, שבתוקף מומחיותו אף שיכנע את אוצרי המוזיאון להעניק לכורסאות מעמד של "אוצר לאומי", סיפר לחוקרים שביצע את התרמית מתוך שעשוע. הוא כמובן השמיט את העובדה ה"שולית" שבמסגרת העסקה שילשל לכיסו 2.7 מיליון יורו.

הפרשה, שנחשפה בעיתון האמנות "לה טריביון דה ל׳ארט", היכתה בהלם את עולם האמנות בצרפת, ומשרד התרבות הצרפתי קרא מיד למנות ועדת חקירה שתקבע כללי רכישה נוקשים יותר לאוספים הלאומיים ולהענקת התואר "אוצר לאומי׳".

ואם זה לא מביך מספיק, מתברר שבארמון ורסאי החלו לאחרונה בשחזור מיטתו של המלך לואי ה־16, על פי רישומים ומסמכים מאותה תקופה. אלא שהנגר שנבחר לבצע את העבודה, הוא לא אחר מאשר מי שבנה עבור ביל פלו את הזיופים המשובחים והמשכנעים מה שאולי הופך דווקא את מינויו להגיוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר