טרום עימות

המועמדים לנשיאות התראיינו על במה אחת

עוד לא עימות, אך שני המועמדים התראיינו על נושאי הביטחון של ארה"ב. טראמפ האשים בדבריו את אובמה בכך שלא קיבל את עמדת אנשי המקצוע הביטחוניים ועורר סערה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

העימותים בין שני המועמדים לנשיאות שמהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הבחירות בארה"ב עוד לא התחילו אבל אתמול, לראשונה, היו הילרי קלינטון ודונלד טראמפ על אותה במה. אחד אחרי השנייה, בלי להיפגש וללחוץ יד. רשת NBC האמריקאית הזמינה את שני המועמדים להתראיין, בנפרד, על התאמתו של כל אחד מהם לתפקיד המפקד העליון של הצבא, וכדי לשוחח על נושאי ביטחון לאומי ומודיעין.

קלינטון הייתה הראשונה. על פי הדיווח ב-ynet היא הייתה נוקשה, לעתים אגרסיבית, ותקפה את טראמפ על אי התאמתו לתפקיד. היא עקצה אותו שתמך בעבר במלחמה בעיראק, ועכשיו מספר שהתנגד לה.

"המשימה להביס את דאעש היא המשימה הראשונה שלי כדי להילחם בטרור", אמרה קלינטון. "לא נשלח כוחות קרקע אמריקניים שוב לעיראק, לעולם לא, וגם לא נשלח כוחות קרקע לסוריה. אנחנו נביס את דאעש בלי כוחות אמריקניים על הקרקע".

קלינטון נשאלה גם על פרשת המיילים והודתה כי "זה לא דבר שהיה צריך להיעשות". היא התייחסה לעובדה ששלחה מיילים בחשבון הפרטי שלה בעודה מכהנת כמזכירת המדינה. להגנתה אמרה כי המיילים שהועברו בשרת הפרטי לא נשאו כותרת שממנה ניתן להבין כי הם מסווגים כחומר סודי או סודי ביותר. "זה לא יקרה שוב" הבטיחה.

מנחה הראיונות, מאט לאואר, הפנה לטראמפ שאלה שמעסיקה אמריקנים רבים ערב הבחירות: מה בעצם מכשיר אותו להיות המפקד העליון של הצבא ומה הניסיון שצבר כדי להיכנס לתפקיד. "בניתי חברה גדולה", אמר טראמפ. "הייתי בכל העולם. יש לי כושר שיפוט אדיר". טראמפ התבקש להבהיר אמירה שלו שקוממה רבים בממסד הביטחוני-צבאי. רק לפני כמה שבועות אמר כי הוא יודע יותר טוב מהגנרלים איך להילחם בדאעש. כאשר נשאל אם הוא עדיין מחזיק בדעה זו הוא התחמק והשיב "הגנרלים תחת שלטון אובמה וקלינטון לא הצליחו".

כשנשאל מה תכניתו למלחמה בדאעש ענה: "אני לא הולך לשדר לאויבנו איך נילחם בהם. יכול להיות שזו תהיה תוכנית שלי, יכול להיות שתהיה זו תוכנית שמשלבת בין תוכנית שלי לתוכנית שאבקש מהגנרלים להציג לי". בנוסף הגן טראמפ על ציוץ שכתב בטוויטר ב-2013, אז אמר שנשים לא צריכות לשרת בצבא. "26 אלף תקיפות חמורות שלא פורסמו ורק 238 הרשעות. למה הגאונים האלה ציפו כשהם שמו גברים ונשים ביחד?", צייץ טראמפ בטוויטר ב-2013. "זה היה ציוץ נכון", אמר הלילה.

המועמד הרפובליקני שוב שיבח את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר: "אם הוא אומר דברים גדולים עליי, אני הולך להגיד דברים גדולים עליו. כבר אמרתי - הוא מנהיג. הוא שולט בעוצמה על המדינה. זו מערכת שונה, ואני לא אוהב את המערכת הזו. אבל ברור, שבמערכת הזו, הוא מנהיג גדול, הרבה יותר משהנשיא שלנו מנהיג".

התשובה המפתיעה ביותר שנתן בראיון הייתה בתשובה לשאלה אם היה משהו שהימם או הפתיע אותו כאשר קיבל את התדריך הראשון מכוחות הביטחון. על פי החוקה, מועמד לנשיאות מקבל תדריך עדכון מכוחות הביטחון והמודיעין כדי שאם יבחר יהיה לו קל יותר להיכנס לתפקיד.

טראמפ קיבל תדריך כזה לפני כמה שבועות, ובראיון לפנות בוקר השיב: "כן. היה דבר שהפתיע אותי. אנשי המקצוע שתדרכו אותי, שהם אנשים מצוינים, נתנו לי להבין שאובמה לא קיבל את חוות הדעת שלהם ולא פעל על פיהן. הבנתי זאת גם משפת הגוף שלהם". אמירתו זו של טראמפ עוררה סערה ברשתות החברתיות ובארה"ב צופים שיעסקו בה רבות במהלך הימים הקרובים.

טראמפ שמצליח להתרומם בימים האחרונים בסקרים מצליח אפילו להוביל על יריבתו בכמה מהסקרים שפרסמו אם כי באחוזים נמוכים מה שמלמד לדעת הסוקרים על קרב צמוד למדיי בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר