החקירה נמשכת

הוארך מעצרם של תוקפי הרב משה הבלין

בית המשפט באשקלון האריך בצהריים (חמישי) בארבעה ימים את מעצרם של שלושת תוקפי הרב משה הבלין אמש בקריית גת על רקע ההסכם של רבני חב"ד עם צה"ל (חרדים, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המפגינים בבית הרב, אמש. בקטן: הרב הבלין (צילומים: באדיבות המצלם ושמוליק סופר - באדיבות COL)

בית המשפט באשקלון האריך בצהריים (חמישי) את מעצרם של שלושת תוקפי הרב משה הבלין אמש בקריית גת על רקע ההסכם של רבני חב"ד עם צה"ל.

המשטרה ביקשה בדיון מביהמ"ש להאריך את מעצרם של שלושת התוקפים בארבעה ימים ובית המשפט נענה לבקשה.

מהמשטרה נמסר כי חקירת המקרה נמשכת.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הרב משה הבלין, חבר בית דין רבני חב"ד ורב העיר קריית גת, הותקף אמש על ידי פעילים חרדים קיצונים בשעה ששהה בביתו עם רעייתו הרבנית. הפעילים הקיצונים הגיעו למקום בכדי למחות נגד הרב שלטענתם יזם את ההסכם מול צה"ל.

רעייתו של הרב פונתה לבית חולים לאחר שהתלוננה שאינה חשה בטוב. על פי עדי ראייה, למקום הגיעו כ-20 פעילים קיצונים, שהביעו מחאה חריפה, צעקו והטילו כרוזי מחאה הכוללים מילים דברי עלבון ברב העיר. הרב ורעייתו ניסו להניס את המוחים, אולם הללו פתחו במחאה רועשת וקולנית וסירבו לעזוב את המקום.

המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים והם הועברו לחקירה, וכעת ביהמ"ש האריך את מעצרם.

מוקדם יותר היום קרא שר הביטחון אביגדור ליברמן למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו של הרב הבלין ואמר כי "יש להעביר מסר ברור לאותם מתפרעים שמדינת ישראל לא תסבול כל סוג של הסתה או אלימות נגד אותם חיילים ורבנים".

ליברמן הוסיף ואמר כי "תקיפת הרב היא חציית קו אדום והמקרה הזה צריך שישמש בידי מערכת אכיפת החוק תמרור אזהרה כלפי אלו שמאיימים, משמיצים ופוגעים בחיילים חרדים ובמי שפועל למען שילובם של החרדים בצה"ל.

"רק פעולה החלטית ובלתי-מתפשרת וענישה משמעותית כלפי אותם תוקפים תוכל לשים סוף לתופעות הפסולות הללו, אומר השר ליברמן, ואני מצפה ממערכת אכיפת החוק על כל זרועותיה לפעול בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר