לקראת כינוס 'המועצת'?

משבר חילולי השבת: ב'יהדות התורה' שוקלים את צעדיהם

בעוד יו"ר ש"ס מוביל קו חדש כלפי הציבור החילוני בעניין חילולי השבת, ב'יהדות התורה' שוקלים כיצד להגיב ויש מי שמותח ביקורת • עסקנים ב'אגודת ישראל' פועלים לכינוס מועצת גדולי התורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באלול תשע"ו | 08.09.16
סיעת 'יהדות התורה' (באדיבות המצלם)

משבר חילולי השבת: בעוד בתנועת ש"ס, היו"ר, שר הפנים, אריה דרעי מוביל קו אסטרטגי חדש ומשדר מסרי הרגעה כלפי הציבור החילוני ואומר כי על החילונים לקבוע כיצד תיראה השבת שלהם הרי שביהדות התורה שומרים ביממה האחרונה על דממה.

מלכתחילה העריכו בסיעה האשכנזית כי יצליחו להגיע להסדר והבנות מול שר העבודה והרווחה חיים כץ, שבידיו הסמכות הקובעת את היתרי העבודה בשבת הקרובה.

אלא שהבוקר (חמישי) גם בשל ראיונות פומביים מצד השר כץ שהכריז כי הרכבת תעבוד בשבת כמו גם התבטאויות שונות החלו במפלגה ב"חשיבה מחדש" וכעת שוקלים את צעדיהם כיצד להתייחס למשבר שנוצר.

מצד אחד טוענים גורמים שונים ב'יהדות התורה' כי יש ללכת בקו של דרעי ולרדת מהעץ הגבוה כאשר מאבקים חשובים לא פחות בנושא השבת צפויים כבר בעתיד הקרוב.

מנגד, גורמים אחרים תוהים האם יעלה על הדעת שיחללו את השבת במדינה יהודית רק כי "החילונים יחליטו מה שהם רוצים".

בתוך כך גוברים הקולות ב'אגודת ישראל' הקוראים לכינוס של מועצת גדולי התורה על מנת שהאדמ"ורים יכריעו בסוגיה. "זהו עניין המסור לגדולי הדור ועליהם להכריע", אומרים במפלגה.

ל"כיכר השבת" נודע כי עסקנים שונים פועלים על מנת לכנס את המועצת כבר בשבוע הבא.

זמן קצר לאחר פרסום הכתבה ב"כיכר השבת", ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסרו בהודעה משותפת כי "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק, על מנת לדאוג לשמירה על כבוד וקדושת השבת כפי שהיה מאז קום המדינה, ונקווה שבעז"ה כך אכן יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר