התעלומה נפתרה

זהות המבוקשים של הציבור החרדי נחשפת

אחרי מהלך פרסומי שכלל טיזרים על המבוקשים החדשים במגזר החרדי, זהות המפרסם נחשפת. הקמפיין היווה פתיח לסדרת פרסומים על התרחבות מרכז מל"מ – הכולל מרכז ייצוג משפטי על פי כל כללי התורה וההלכה הפסוקה - שלרגל שנת העשור, מתהדר במיתוג מחודש (פרסום, שיווקי)

המבוקשים של המגזר נחשפים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קמפיין רחב היקף שכלל טיזרים מסקרנים הציג את השאלה: מי המבוקשים החדשים במגזר החרדי. למודעות הפרסום נלוו דמויות אברכים המתפלפלות בשאלה שהציג הקמפיין, או לחילופין מתדיינות בסוגייה תלמודית סבוכה.

הפתרון נמצא ממש כאן, כשהמבוקשים החדשים אכן נחשפים. המדובר הוא בנרשמים החדשים לקורסים הבאים של 'מל"מ' - המרכז לתורת משפט, שאחרי עשור של פעילות ברוכה והכשרת מאות בוגרים, יוצא במיתוג מחודש, ולרגל ההתרחבות למספר ענפים משמעותיים, בחר לפרסם בדרך מקורית שסקרנה רבים במגזר.

המדובר הוא, כאמור, במל"מ, המומחה מספר אחת בישראל להכשרת טוענים רבניים ואשר לו מרכז גדול בפריסה ארצית לייצוג עם טובי הדיינים והמרצים, המכשירים את הבוגרים למקצוע התורני המבוקש, תרתי משמע.

"במסגרת הקמפיין, שיעביר מסר חד וברור על השבת העטרה ליושנה וחידוש מעמדם של בתי הדין בישראל ועולם ההוראה התורני-הלכתי כמענה לכל דין ודברים, אף יתחדד המסר הישיר – כי במל"מ מוענקים כל הכלים: החל מרכישת הידע התורני הנדרש לכהונה הרמה כדיין או כרב בישראל על פי כללי הרבנות הראשית, עובר בטוענים רבניים, מגשרים ובוררים מוסמכים שכל פעולה שלהם נשקלת במאזני התורה וההלכה, וכלה במערכת ייצוג תורני-משפטי העומדת לרשות כלל ישראל", מסביר הרב יגאל מוניסאר, יו"ר מל"מ.

לימודים ללא עלות

וכך, בעקבות ההצלחה הגדולה שהעמידה מאות בוגרים המשמשים כבר כיום כרבנים ומורי הוראה בישראל, דיינים בבתי הדין וטוענים רבניים המייצגים בכבוד ועל פי רוח התורה בבתי הדין הרבניים, ייפתחו על ידי מל"מ קורסים להכשרת טוענים רבניים בכל רחבי הארץ, כשלציבור התורני ניתנת ההזדמנות לרכוש מקצוע מפרנס, בלי לעזוב לרגע אחד את עולם התורה והלימוד.

בנוסף, החידוש העיקרי והמרכזי של מל"מ הוא בהקמת מרכז ייצוג תורני-רבני המאפשר דיון על פי כל כללי התורה וההלכה, על ידי דיינים מומחים מעולם הדיינות. במרכז הייצוג התורני, מתאפשר לכל אחד מן הצדדים לגייס - מתוך רשימת הבוגרים האיכותית של הטוענים הרבניים שהוכשרו במל"מ, ניגשו לבחינות המסמיכות ועברו אותן בהצלחה - מייצג הולם מול בית הדין שישטח את טענותיו בטוב טעם ודעת.

כך, מתקזז, הלכה למעשה העול הכלכלי של שכר הלימוד מול תיקי ייצוג שמל"מ מעניק לתלמידיו הישר ממרכז הייצוג, ולפי דברי מספר בוגרים, הכנסות התלמידים עולות פעמים רבות על שכר הלימוד.

המהפכה השקטה

בראיון מיוחד, חושף הרב יגאל מוניסאר, יו"ר מל"מ, את המהפכה שמוביל מרכז מל"מ.

אפשר לומר בכנות שהחזרתם את עטרת המשפט ליושנה.

"אכן, הובלנו מהפיכה שקטה שבסיום עשור לפעילותו אנחנו יכולים להביט לאחור בסיפוק: אנו מחזיקים כולל הוראה ודיינות שקול התורה בו נשמע ברמה - ומכשיר את עולם הרבנות והדיינים של דור העתיד בישראל; דור שלם של מאות טוענים רבניים, אברכים צעירים ומבוגרים, שרכשו קנייני נצח בדיני חושן-משפט ואבן-העזר. טוענים רבניים אלה, שהוכשרו אצל מיטב מורי ההוראה והדיינים, מהשורה הראשונה של בתי הדין ובתי המדרש, משמשים כפה לנתבעים ותובעים, הן בתפקידם הרשמי והן בהליכי גישור ובוררות שרכשו על בוריים במסגרת מסלול הכשרתם במל"מ".

אתם בוודאי עמוסים עתה, לקראת פתיחת הרישום למסלולי הלימודים?

"אכן, אנו בשלבי הגמר של ההיערכות ובקרוב ממש תיפתח עונת הרישום לכלל מסלולי הלימוד וההכשרה במל"מ, כאשר שיטת הלימוד המצליחה המשלבת עומק והיקף, מיסודות הדינים בסוגיה עד לפסיקת אחרוני זמנינו - פותחה באופן ייחודי, המאפשר הכלת חומר לימודים רב בזמן קצר ובבהירות רבה.

"למל"מ, כפי שציינתי קודם לכן, סגל מרצים המורכב מדיינים ורבנים מוסמכים אשר התמחו בהעמדת תלמידים והכשרתם באופן המיטבי ורכשו ניסיון רב בהעברת קורסים והכשרת תלמידים למבחנים בנושאים תורניים שונים תוך התמחות מוכחת בהצלחתם במבחני הרבנות הראשית לישראל ובמבחני מינהל בתי הדין".

לסיכום איזה מסר תרצה להעביר?

"מל"מ קורא לכל אחד ואחד שיראת השם נוגעת לליבו לקחת חלק במהפכה להחזרת המשפט התורני למקומו הטבעי בחיי היום יום".

הצטרפו למהפכה. ההרשמה בעיצומה. לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר