סערה בבואנוס איירס

הטלפון חשף: "שודדי המיליונים" הגיעו מהקהילה החרדית

במשך חודשים הם הטילו אימה על אמידי הקהילה היהודית בארגנטינה ושדדו מיליוני דולרים. ואז בית דין גילה באמצעות בדיקת מכשיר סלולרי: השודדים - מקהילות חרדיות מוכרות בבואנוס איירס (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סערה בקהילה היהודית בארגנטינה: הקהילה היהודית בארגנטינה סוערת בימים האחרונים, זאת בעקבות "גילוי מרעיש", כפי שהדבר מכונה בין חברי הקהילה, על זהותם של חברי קבוצה ששדדה במהלך החודשים האחרונים תושבים חרדים אמידים בבואנוס איירס.

גורם בקהילה ששוחח עם "כיכר השבת" מתאר את השתלשלות הפרשייה. לדבריו, לפני מספר חודשים, החלה לפעול בשכונות היהודיות בבואנוס איירס שבארגנטינה כנופיית שודדים, שנהגה לפרוץ לבתים פרטיים של יהודים אמידים ובאיומי נשק חם שדדה מהם כספים ותכשיטים בסכומי עתק. לדברי הגורם, הסכומים שנשדדו הגיעו עד עתה לסך כולל של מיליוני דולרים.

ההנחה הרווחת בקהילות היהודיות הייתה שמדובר בכנופיית גויים, אולם עדיין ריחף חשד כי בפרשה מעורבים גם מספר יהודים, בעיקר בשל העובדה שהשודדים ידעו היטב את מי לשדוד ומתי לבצע את השוד.

הכנופייה התמקדה ביהודים אמידים. זמני השודים עוררו חשד שמדובר ביהודים. בואנוס איירס (צילום: שאטרסטוק)

הטלטלה, לפי יהודי תושב בואנוס איירס אירעה בימים האחרונים, כשהכנופיה ביצעה שוד נוסף - במהלכו נחשפו חבריה, מה שגרם להלם מוחלט בקרב חברי הקהילה היהודית.

על פי הדיווחים של חברים בקהילה, איש עסקים שנהג לפרוט דולרים אצל צעיר מהקהילה החלאבית, נשדד לאחר שהובל על ידי הצעיר ברכבו לכביש צדדי, שם המתינו להם אחיו של הצעיר, וצעיר יהודי נוסף מהקהילה החב"דית, ושדדו אותו בסכום של מאות אלפי דולרים.

איש העסקים הנשדד, פנה לבית הדין ותבע את הצעיר בכדי שיחזיר לו את כספו, כשהוא מגולל בבית הדין את השתלשלות השוד.

במהלך הדיון, התבקש הצעיר להציג את מכשיר הטלפון האישי שלו, ולאחר הצלבה שנערכה בין שיחות טלפון רבות שיצאו מהמכשיר אל שכנים וקרובי משפחה של נשדדים מהעבר, עלה חשד כי הצעיר וחבריו - הם הכנופיה שביצעה את רשימת השודים באזורים היהודים.

שוד איש העסקים הביא לחשיפת הכנופייה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כאמור, בקהילה שורר הלם מוחלט בעקבות הטענות כי מאחורי הכנופיה שהטילה אימה על אנשי העסקים היהודים - עומדים בניה של הקהילה היהודית. "הצעירים מגיעים מקהילת חלאבית נחשבת מאוד ומהקהילה החב"דית המרכזית, זה לא נתפס", אומר ל"כיכר השבת" גורם בבית הדין בארגנטינה.

"המשטרה לא מכירה את הנתונים", אומר הגורם, "בגלל איומים קשים של אותם צעירים על רב הקהילה החלאבית, הרב יוסף שחיבר. אפשר להבין את הפחד שלו אחרי שהכנופיה הזו הטילה את חיתתה על הקהילות היהודיות במשך תקופה ארוכה, הם פצעו ביריות מספר פעמים במהלך שודים שקיימו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר