לא מנותק

הסמל התל-אביבי: "לא להכיר את התורה? בושה"

אסף אמדורסקי, המוזיקאי הנערץ על המוני ישראלים, מנמק לראשונה את פשר התקרבותו לתורת ישראל, ואף תוקף את דור המייסדים החילוני: "מה שעשו, לא מקובל עליי" (ציצית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אסף אמדורסקי (צילום: ירון ברנר, ynet)

המוזיקאי אסף אמדורסקי, מי שנחשב במשך שנים רבות לאחד מסמליה של הישראליות התל-אביבית המנותקת, וכבר סיפר בעבר על תהליך התקרבותו למסורת היהודית, מודה כעת בהתעניינותו הגוברת בדת.

"אני מאמין שמדובר בהליך שכל אחד עושה בזמן שלו, אם מטעמים אינטלקטואליים או מטעמים רוחניים או מטעמים פרקטיים. הדרך מובילה אותך לשם, או הגיל או ההורות או הקרובים אליך", הוא אומר בראיון לאתר ynet.

הוא מוסיף ומתאר שהוא "לא מתבייש להפשיל שרוולים, לפתוח ספר ולראות מה כתוב שם, כי אני לא יודע". הזמר והיוצר המחונן לא עוצר בזה ואף מותח ביקורת נוקבת על הדור הקודם, של החילונים מייסדי המדינה: "אני בא מבית שהוא מאוד אנטי ואני לא מקבל עלי את מה שעשו הדור שלפני או שני דורות שלפניי. היה להם חשוב למגר כל עניין של יהדות כי זה היה כמעט נגד הציונות. בנושא הזה אני קצת מטיל ספק, ואומר - מה שהיה נכון להורים שלנו, אולי לא כל כך נכון לנו, וכדאי פשוט קודם כל לדעת מה כתוב שם, ואחרי זה לבחור באיזה אופן אתה רוצה לחיות".

"אני מתבייש להגיד שאני לא מכיר את התורה", הוא מפתיע בהצהרה גלויית לב. "אני רוצה להכיר יותר, זה חשוב לי גם כיוצר וככותב, וכאדם שמתעסק בעברית - זה המקור של העברית. לא להכיר את המקורות, זה פשוט להיות מנותק מכל קונטקסט".

כאמור, בעבר תיאר אסף אמדורסקי את השפעת התקרבותו לדת באופן מעשי: "אני מגביה כוס, מברך על היין והחלה ושומט כל מלאכה. אל תזמינו ממני הופעות בשבת", הוא ביקש באמירה שהיכתה בהלם את קהל מעריציו החילוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר