התקווה נמוגה

גופה נוספת נמצאה תחת הריסות החניון שקרס

גופת אחד הנעדרים נמצאה הבוקר תחת ההריסות ללא רוח חיים. 140 חיילים של פיקוד העורף ימשיכו במרץ במלאכת החיפושים אחר הנעדרים באסון קריסת החניות ברמת החייל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת האסון (מרים אלסטר, פלאש90)

המחלצים של פיקוד העורף באתר הקריסה ברמת החייל בתל אביב מסרו כי אותרה גופה תחת ההריסות הרבות. כרגע המחלצים עוסקים בחילוצה. החילוץ להערכתם יארך כשעה לפחות.

מזק״א נמסר ש"יחידות החילוץ של פיקוד העורף וזק''א העובדים בחניון שקרס איתרו באמצעות טכנולוגיה בדקות האחרונות גופה נוספת, כעת פועלים הלוחמים לחלץ את הגופה ולהעבירה לטיפול מחלצי זק"א שבמקום".

כ-140 חיילים בסדיר ובמילואים יישארו גם בסוף השבוע בזירת ההרס שבה קרס החניון ברמת החייל, וימשיכו בחיפושים אחר שלושת הנעדרים שטרם אותרו. הכמויות האדירות שהיו באתר לפני הקריסה, 700 טונות בטון ו-500 טונות חול, מעידות על הסיכוי הקטן מאוד שימצאו את הנעדרים בחיים.

כ-300 טונות שפוכת (תערובת של חול, ברזלים ובטון) פונו עד כה מהאתר בסיוע של מנופים ודחפורים, וההערכה היא שמאות טונות נוספות נותרו בקומה מינוס 4 של החניון החרב.

חיילי פיקוד העורף ימשיכו לפעול ללא הפסקה במשמרות מתחלפות כדי לרענן את הכוחות וסביב השעון גם בשישי ובשבת. ההערכה הראשונית של קציני הפיקוד אחרי היוודע האסון, שלפיה גודל אתר ההרס יחייב עבודה של כמה יממות, התממשה באופן מלא.

הקושי הגדול של המחלצים נובע מהעובדה שלא מדובר בבניין שהתמוטט או שחלקו קרס, אלא במבנה תת-קרקעי רחב ידיים, שארבעת משטחי הבטון העבים שהפרידו בין הקומות, וכן חלק מהעמודים שהיו אמורים להחזיק אותן, קרסו אחד לתוך השני וקשה מאד להרים אותם בשל משקלם האדיר. בנוסף, הרצפה של הקומה העליונה, קומת אפס, נשאה טונות רבות של חול שהודק אליה ביום האסון, מה שהקטין את האפשרות לכיסי אוויר ו"העלים" יותר ממחצית מקומה מינוס ארבע.

עד כה חולצו 3 גופות מההריסות ושלושה נעדרים נוספים נמצאים ככל הנראה מתחת להריסות הרבות של קומה מינוס 4 בחניון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר