טראמפ מצליח להשתוות בסקרים לקלינטון

סקרים שנערכים בכלי תקשורת שונים בארה"ב מלמדים שטראמפ עוד לא אמר את המילה האחרונה. הוא סגר את הפער מול קלינטון ובחלק מהמדינות הוא אף מוביל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

נראה שהבחירות בארה"ב הולכות להיות מותחות עד לרגע האחרון. סקר חדש שבחן את הלך הרוח במדינות המתנדנדות מגלה כי המירוץ בין מועמדת הדמוקרטים הילרי קלינטון למועמד הרפבוליקנים דונלד טראמפ צמוד ביותר. לפי הסקר שהתפרסם אתמול (ה'), טראמפ מוביל במדינת המפתח אוהיו ומשתווה לקלינטון במדינת המפתח הנוספת פלורידה.

לפי הסקר של מכון קוויניפיאק, בפלורידה מקבל טראמפ 47% בדומה לקלינטון, ובאוהיו הוא זוכה לתמיכה של 46% לעומת 45% לקלינטון. נתונים אלה משקפים אפשרות שלפיה טראמפ יכול לנצח ולהגיע לבית הלבן כנשיא.

שיטת הבחירות האמריקאית שונה מהשיטה הישראלית ונערכת באמצעות אלקטורים - נציגים של המדינות שמעניקים את כוחם למועמד הנבחר באותה מדינה. ברוב המדינות מספיק רוב כדי להעניק למועמד את כל הצירים של אותה מדינה מה שיכול ליצור מצב בו המפסיד קיבל בפועל מספר קולות גבוה יותר מהמנצח אך במדינות ה"לא נכונות".

קלינטון לא הצליחה עד כה לפתוח פער משמעותי לטובתה במדינות שנחוצות לה לניצחון. לפי אותו סקר, המועמדת הדמוקרטית מובילה בצפון קרוליינה ומקבלת 47% בעוד טראמפ מקבל רק 43%. בפנסילבניה זוכה קלינטון ב-48% לעומת טראמפ עם 43%. במטה קלינטון שוררת דאגה מהיכולת של טראמפ להרים את עצמו מחדש בסקרים, אחרי כמה שבועות גרועים עם נתונים פחות טובים מבחינתו.

"טראמפ עשה קאמבק מאז השפל שבו היה שרוי אחרי הוועידה הדמוקרטית. הוא בעיקר עשה קאמבק בפנסילבניה ואוהיו", צוין בתקשורת האמריקנית בהתייחס לנתונים. לפי הסקר שנערך בארבע מדינות מפתח עולה כי טראמפ מעצים את התמיכה בקרב ציבור העצמאים. הוא ממשיך להוביל בקרב גברים לבנים, וקלינטון מובילה בקרב נשים וגברים שחורים והיספנים.

קלינטון והנשיא המכהן ברק אובמה אמרו כבר בכמה הזדמנויות, ובקול חד וברור, כי טראמפ אינו כשיר להיות נשיא, ושהאופי מלא המרץ שלו אינו מאפשר לו להיות המפקד העליון של הצבא. ואולם מתברר כי יש בוחרים שחושבים אחרת ומגמת עלייתו של טראמפ בדעת הקהל באה לידי ביטוי בכמה סקרים אחרים. מנגד טראמפ טוען שקלינטון אינה בקו הבריאות ומספר אירועים במהלך קמפיין הבחירות אף העלו סימני שאלה משמעותיים בנוגע למצבה.

לפי סקר של מכון "סופולק", שנערך במדינת צפון קרוליינה הנחשבת כאמור למדינת מפתח, טראמפ מקבל 43% מהקולות לעומת קלינטון שמקבלת 41% בלבד. הסקר גילה נתון מדאיג יותר מבחינתה של קלינטון. טראמפ מוביל על פני קלינטון בכל אחת מהשאלות שהופיעו בסקר: הוא ראוי ליותר אמון, אפשר לבטוח בו, והוא יטפל טוב יותר בכלכלה, ביצירת מקומות עבודה ובביטחון הלאומי.

בתקופה האחרונה טראמפ השתדל למתן במידה מסוימת את סגנון דיבורו המשתלח, ומהלך זה הצליח להשיב אליו רבים מהבוחרים הרפובליקנים שנרתעו בעיקר מהסגנון שלו. עם זאת, הוא עדיין משתמש באמירות פרובוקטיביות ויורה לכל הכיוונים. זה ככל הנראה ההסבר לשיפור שלו בסקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר