חילולי השבת ברכבת ישראל

הסכמה שבשתיקה: ב'אגודה'- מוחים, ב'דגל' - שותקים

חילולי השבת ברכבת ישראל שבו בשבת האחרונה לשגרה, בהובלת השר חיים כץ, והבוקר- ביטאוני "אגודת ישראל" מוחים באופן מינורי ואילו בביטאון "דגל התורה" - בחרו בשתיקה מוחלטת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

נדמה כי כל הצדדים בציבוריות הישראלית, הן בממשלה והן המפלגות החרדיות, מבקשים לשים את משבר הרכבת והשבת מאחור ולשוב לשיגרה.

בסוף השבוע האחרון שמרו חברי הכנסת החרדיים על דממה מוחלטת בכל הקשור לסוגיה וסירבו להביע עמדה פומבית בנושא.

גם ברכבת ישראל קיבלו החלטה אסטרטגית לשמור על עמימות וסירבו להעביר דיווח מדוייק לכלי התקשורת באשר למיקום ולאופי העבודות המדוייק.

לפי הדיווח הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות", מאות עובדים ביצעו בשבת האחרונה עבודות פיתוח ואחזקה, בקו תל-אביב חיפה, בעקיר בתחנות סבידור, האוניברסיטה, הרצליה ובאזור שפיים. כמו כן בוצעו עבודות גם בצפון.

עוד דווח כי הרכבת תכריז השבוע רשמית על השבתה חלקית של קו חיפה-תל אביב ובחזרה, למשך שמונה ימים - החל מיום שני הבא לצורך ביצוע עבודות חשמל.

בביטאונים המפלגתיים, בוחרים העיתונים "המודיע" ו"המבשר", המזוהים עם סיעת "אגודת ישראל" להתייחס לחילול השבת אם כי באופן מינורי יחסית, כאשר העיתון "יתד נאמן" המזוהה עם סיעת "דגל התורה" שאגב היה הראשון שהתייחס לחילופי השבת שומר על דממה תקשורתית מוחלטת.

בעיתון "המודיע" מדווחים כי למרות צמצום העבודות בשבת האחרונה על ידי רכבת ישראל הרי שהמפלגות החרדיות מדגישות שוב את הדרישה לשמור על קדושת השבת בפרהסיה הציבורית. בהמשך מדגיש העיתון כי מדובר בפגיעה בשומרי המסורת ובהפרה של הסטטוס קוו.

העיתון "המבשר" מדווח על "מחאה וכאב בקרב עם מקדשי שביעי כאשר בעיצומה של השבת האחרונה ביצעה רכבת ישראל עבודות תשתית".

"המבשר" מציין כי במפלגות החרדיות דורשים לשמור על הסטטוס קוו ולהימנע מפגיעה בקדושת השבת.

למרות השתיקה בדיווחים ב"יתד נאמן", בניגוד לימים האחרונים, במאמר של "א. ברזילי", נכתב כי החרדים לא נבהלו מהסקרים שהפכו את יאיר לפיד ו'יש עתיד' למפלגה הגדולה ביותר ולכן הנמיכו פרופיל במאבק בנושא השבת, וכי מי שטוען כך "שכח לרגע את העיקרון הראשון של אופן פעילות המערכת הפוליטית החרדית ונציגי הציבור החרדי. ובכן, לא הם מחליטים אם להיאבק על נושא, היכן, על מה, כמה, באיזה מדרג עוצמה בסולם וכו', אלא מרנן ורבנן גודלי ישראל שליט"א, המנהיגים האמיתיים של עם ישראל. הם ורק הם מחליטים. הכל שיקול טהור, השקפתי והלכתי".

ומדוע השתיקה וההתקפה המינורית? גורמים פוליטיים מסבירים כי ראשי המפלגות החרדיות הגיעו להבנות עם השר חיים כץ, בידיו הופקדו חילולי השבת, שמחד צמצם את העבודות באופן ניכר, שמר יחסית על דממה תקשורתית כך שבציבור לא פורסם באופן בולט היכן יחללו את השבת וממילא העבודות בוצעו בצנעה ובנוסף, גוייסו לא מעט עובדים זרים לעבודה במקום העובדים היהודים.

ב'ידיעות אחרונות' דווח בסוף השבוע כי כץ אישר לרכבת לעבוד בשבת בחמישה פרויקטים מתוך שבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר