הצעת חוק

עשירים יקבלו פחות קצבאות, העניים - יותר

אלי אלאלוף, מ'כולנו', יוזם הצעת חוק מהפכנית שתקבע את גובה הקצבאות על פי מבחן הכנסה ולא באופן שווה. כך עשירים יקבלו פחות ואילו העניים יקבלו יותר (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רובין הוד? אלי אלאלוף (מרים אלסטר, פלאש90)

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), פועל לגיבושה של הצעת חוק להפיכתן של קצבאות מסוימות של הביטוח הלאומי - קצבאות הילדים והזקנה, מענק הלידה ועוד, כך שישולמו בהתאמה לרמת ההכנסה של משקי הבית.

כיום, הקצבאות האלה משולמות באופן אוניברסלי לכל האוכלוסייה הזכאית בלא התחשבות ברמת ההכנסה (מבחן הכנסה), למעט קצבת הזקנה, הכפופה למבחן הכנסה עד גיל מסוים (70 שנה, לכל היותר) על פי ההצעה החדשה עשירים יקבלו פחות ואילו העניים יזכו לקצבאות שמתאימות יותר למצבם הכלכלי.

בראיון לערוץ הכנסת אמר אלאלוף: "חלק מאתנו לא זקוקים לקצבת ילדים או קצבת זקנה. אי־אפשר להתפנק ולשלם לבעלי הכנסות בינוניות ומעלה מענק לידה, קצבאות ילדים וקצבאות קשישים - שלא לדבר על אנשים עם הכנסות ענקיות. יש להם מספיק כסף, הם אינם זקוקים לקצבאות האלה".

אלאלוף הקים באחרונה ועדה בראשותו לבחינת תשלום קצבאות סלקטיביות. בוועדה משתתפים מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, פרופ' מומי דהן, פרופ' ג'וני גל, וד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי במשרד האוצר. הצוות אמור להגיש את מסקנותיו בעוד כמה חודשים.

אלאלוף אומר כי הוועדה תבחן את הסוגיה ותתייחס להכנסה החודשית שממנה ישולמו קצבאות בהיקף מופחת, באופן מדורג, או שלא ישולמו כלל. להערכתו, אפשר לבחון הצעה שמשק בית שהכנסתו החודשית מעל 20 אלף שקל יקבל קצבה מופחתת. עם זאת, הוא עדיין לא גיבש עמדתו ביחס לגובה ההכנסה החודשית שמעליה תשולם קצבה מופחתת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר