חשד לשוחד

הוארך מעצר החשודים בשחיתות בנתניה

בית המשפט האריך את מעצר החשודים ביניהם, בנה של ראש העיר, צפריר פיירברג ועורך הדין החרדי, אברהם גוגיג. ראש העיר עצמה תובא אף היא להארכת מעצר (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בהארכת מעצר הראשונה (צילום: ירון ברנר, ynet)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשלושה ימים את מעצרו של צפריר פיירברג, בנה של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג. גם מעצרו של עורך הדין החרדי אברהם גוגיג הוארך בארבעה ימים. לעומתם הקבלן אברהם תשובה שוחרר ל-15 ימי מעצר.

בהמשך תובא ראש העיר מרים פיירברג לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את המעצר.

במהלך הדיון בשבוע שעבר טענה המשטרה כי צפריר פיירברג קיבל שוחד עבור אדם אחר, ככל הנראה אמו, בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה.

בהחלטתו ציין השופט עמית מיכלס כי "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

לדברי נציג היחידה הארצית לחקירות הונאה, "החקירה מורכבת ומסועפת, מדובר בחשדות חמורים שמיוחסים לחשודים. ממצאי החקירה בשלביה הנוכחיים מגלים כי בכירים בנתניה חברו כשותפים לבעלי הון ובעלי נכסים בתמורה לקידום פרויקטים ותוכניות בנייה".

הוא אמר עוד כי "עולה בצורה מובהקת ביותר חשד לשחיתות ציבורית. החקירה הסמויה מנוהלת זה כמה חודשים, והיום עם החשיפה זה מחייב מעצר חשודים. התשתית העובדתית שנאספה נגד החשודים עברה את משוכת החשד הסביר ועוד מעבר לכך".

כזכור, בשבוע שעבר פשטו בלשי להב 433 על עיריית נתניה בתום חקירה סמויה שהתנהלה לגביה בחודשים האחרונים. שוטרים ואנשי רשות המסים עיכבו לחקירה את ארבעת החשודים. מהמשטרה נמסר כי במסגרת פרשה 255 נחשף חשד לשוחד ומרמה בהקשר לפרויקטים בתחום הנדל"ן בנתניה.

עוד נמסר מהמשטרה: "הודות לחקירה הסמויה של משטרת ישראל ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ביססו חשד לכך שגורמים העוסקים בתחום הבנייה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר