עדות אופי

הקצין הגן על אלאור אזריה: "מקצועי, אכפתי ודואג"

היום, במהלך משפטו הנמשך של החייל היורה מחברון המואשם בירי במחבל מנוטרל, עלתה על שולחן הדיונים שאילת אופיו של אלאור אזריה, ולקצין היו רק מלים טובות (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור בכניסה לבית הדין, היום (צילום: מוטי קמחי, ynet)

הסמל של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, סמל ראשון במילואים צ', העיד הבוקר (ראשון) בבית הדין הצבאי ביפו מטעם ההגנה. בתוך דבריו הוא אמר: "אלאור מקצועי, אכפתי ודואג שלא חושב לפגוע בדבר. אף פעם לא התבטא בצורה תקיפה נגד פלסטינים. לא הייתי עוזב את הזירה לו ידעתי שהמחבל זז. אמרתי במצ"ח שלא נראה לי שאלאור ירה בכוונת זדון. הוא אף פעם לא השתמש בכוחו כנושא נשק".

צ' הוסיף ותיאר את זירת האירוע: "מזג האוויר היה חם באותו בוקר. ישנתי בבגדים קצרים בלילה שקדם לאירוע ועם הבגדים הקצרים גם קפצתי לזירה. אף פעם לא עשו לנו תרגולות של בידוד זירת אירוע. מעולם לא עברו אליי ההנחיות שעליהן דיבר המח"ט. המפקדים לא כל כך פיקדו ולא אמרו מה לעשות. שום דבר לא היה ברור בזירה לפני הירי של אלאור. כנראה שגם המפקדים בזירה היו מבולבלים ואף אחד לא עשה סדר בבלגן".

"הלוחם שנפצע באותו פיגוע אמר לי כשהגעתי לזירה: 'דקרו אותי אבל הרגתי שני מחבלים'", העיד הקצין. "לא חשתי איום מהזירה עצמה כי חשבתי ששני המחבלים מתו (לפני הירי של אלאור), אבל חששתי מפיגוע מתמשך וחשבתי שהפיגוע הזה הוא הסחת דעת לפיגוע נוסף. לא ידענו מה יהיה ההמשך, היה בלגאן והמון רעש. היה מצב של עליהום בזירה".

הפקדים, הבכירים יותר, לא יוצאים נקיים בעדותו של הקצין היום: "הם הציגו את אזריה בשיחות של אחרי האירוע בצורה שלילית. דיברנו עם החיילים שלא יעשו מרד בגלל ההתנהגות כלפי אלאור". לדבריו, השיחות שעשו המג"ד והמח"ט עם החיילים השפיעו עליהם: "הרגשתי שהמפקדים מנסים להציל את עצמם כי לא תדרכו אותנו מספיק. המ"פ והמח"ט הראה את אותם סימני זלזול, סוג של החרמה כלפי אלאור. כשניגשתי לחקירות במצ"ח הייתי תחת לחץ פלוגתי רב ליישר קו עם רוח המפקד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר