עוד מבוכה

איוונקה טראמפ ציטטה את הלל הזקן, ונתנה קרדיט לשחקנית

מי הגה את המשפט "אם אין אני לי מי לי"? ובכן, רובנו יודעים שמדובר בהלל הזקן, אבל איוונקה, הבת היהודיה של דונלד טראמפ, קישרה אותו השבוע דווקא ל...שחקנית בריטית (מעניין)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
איוונקה טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הפאדיחה של איוונקה טראמפ: מי הגה את המשפט "אם אין אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני, ואם לא עכשיו - אימתי"? ובכן, רובנו יודעים שמדובר בהלל הזקן, אבל איוונקה, הבת היהודיה של דונלד טראמפ, קישרה אותו השבוע דווקא ל...שחקנית בשם אמה ווטסון וספגה גל ביקורות ברשת.

טראמפ הבת, שמעורבת בקמפיין הבחירות של אביה, צייצה ברשת החברתית אינסטגרם תרגום באנגלית למשפט, וייחסה אותו כאמור במקום להלל הזקן - לשחקנית.

בתגובה, ספגה טראמפ תגובות לועגות רבות, חלקם הזכירו את העובדה שאיוונקה יהודיה, והייתה אולי אמורה להכיר את מקור המשפט. אחד המגיבים אף עקץ והזכיר את הנאום המועתק של אשת המועמד הצבעוני: "זה מה שקורה כשנותנים לכותב הנאומים של מלניה לנהל את האינסטגרם".

אז מה הסיבה לטעות של איוונקה? מקור המשפט הוא כאמור בדבריו של הלל הזקן במסכת אבות, אולם ווטסון הזכירה אותו במהלך נאום שנשאה באו"ם ועסק בזכויות נשים.

איוונקה טראמפ כאמור עברה תהליך גיור ונישאה ליהודי. היא שומרת מצוות, וזו לטענת עיתונאים אמריקאים גם הסיבה לכך שהציוצים המביכים של אביה, דונלד, מתפרסמים דווקא בשבת - בזמן בו היא לא "מסננת" התבטאויות שלו בשל שמירת השבת והניתוק מהטכנולוגיה.

טראמפ מקבל טלית, לפני שבוע (צילום: CNN)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר