"החקירה מתקדמת"

מעצר פיירברג הוארך, שמעון שר ימתין למחר

פרשת החשדות לשחיתות בנתניה לא יורדת מהכותרות: מרים פיירברג, ראש העיר, תבלה עוד יומיים במעצר; עו"ד הרב גוגיג עוד ארבעה - ולגבי שמעון שר יכריע מחר בית המשפט (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש העיר בבית המשפט (צילום: ירון ברנר, ynet)

מעצרה של ראש העיר נתניה מרים פיירברג החשודה בקבלת שוחד בהיקפים של מיליוני שקלים, הוארך היום (ראשון) בבית משפט השלום בראשון לציון, עד ליום שלישי. השופט ציין בנימוקי ההחלטה, כי קיים נגדה חשד סביר, ואף שיבח את המשטרה: "יש לברך על כך שהחקירה מתקדמת בקצב ראוי לציון".

כזכור, על פי החשד, פיירברג וסגנה החרדי שמעון שר, ששימש עד לאחרונה כסגנה ומכהן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר, לקחו שוחד מקבלנים ומיזמים, ובתמורה - קידמו פרויקטים. פיירברג נחקרה באזהרה ביחידת להב 433 גם בנוגע למלון קוראל בעיר, אחד המתחמים היקרים בנתניה. עוד דווח כי היא רכשה בו שותפות בדירה, אבל לפי החשד הסתתרה מאחורי עורך דין שרכש בפועל את הנכס. לדבריה, הסיבה לשימוש בו הייתה דווקא כדי להסתיר מהיזם את הקשר שלה כדי שלא יידע ויבקש לסייע לה, או לחילופין יבקש את עזרתה.

יצויין, כי המשטרה ביקשה הארכת מעצר לשמונה ימים, בקשה שכאמור לא התקבלה. מספר הימים שאותם ביקשה המשטרה להותיר את פיירברג במעצר מלא, נחשבים צעד חריג לנוכח העובדה שמדובר בחשדות לעבירות "צווארון לבן". סנגורה של פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, ביקש לשחררה למעצר בית בתנאים מגבילים, אפילו מחוץ לנתניה. נציג המשטרה אמר, מנגד, כי החוקרים טרם עימתו את פיירברג עם הקלטות. לדבריו, "לחקירה יש קצב משלה, 14 פעולות חקירה טרם בוצעו".

עוד קודם לכן, מעצרו של העו"ד החרדי אברהם גוגיג - וכן של האדריכל גבי טטרו - הוארך בארבעה ימים נוספים. פרקליטיו של גוגיג, עורכי הדין רונן רוזנבלום ודניאל קליין, הגיבו: "אנו מאמינים כי מיצויה של החקירה יבהיר את העובדות הנכונות בעניינו של מרשנו שאינן עולות בקנה אחד עם עמדת המשטרה". כמו כן, בית המשפט שחרר בהסכמת הצדדים את הקבלן אברהם תשובה למעצר בית למשך 15 ימים. מעצרו של צפריר פיירברג, בנה של ראש העיר, הוארך בשלושה ימים נוספים.

מדיווחי המשטרה לבית המשפט עולה, כי חקירת ראש העיר התקדמה בסוף השבוע, ואף נאספו ראיות שמעבות את החשדות נגדה. פרקליטה של פיירברג, עו"ד שמחוני, אמר בתום הדיון בבית המשפט המחוזי כי "אנחנו לא הסכמנו והשכלנו עם ההחלטה להאריך את מעצרה של גברת פיירברג. חשבנו שההחלטה הזאת היא לא מידתית, לא נכונה ולא מוצדקת מסיבות העניין והיה צריך לתת בה אמון בכך שניתן לקיים את החקירה בלא שתהיה מאחורי סורג ובריח. פיירברג סמוכה ובטוחה שהחקירה בסופו של דבר תבהיר שהיא דוברת אמת והיא בטוחה בחפותה כשהאמת תוסבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר