שנה בלי יוסי פיאמנטה; אחיה כהן וחברים בוידאו קליפ מיוחד לזכרו

יום אחרי הלוויה של יוסי פיאמנטה, התיישב המוזיקאי אחיה אשר כהן אלורו, על הפסנתר וחשב על יוסי. רגשותיו הפכו ללחן. כעת, ייום השנה למותו של פיאמנטה, ח' באלול, הוא משחרר קליפ מיוחד (מוזיקה)

(הפקת וידאו: היפר הפקות)

המוסיקאי אחיה אשר כהן אלורו, משחרר בימים אלו סינגל ראשון מתוך פרויקט שייצא בקרוב, "יוסף ניגון". את הקטע הלחין אחיה לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה ז"ל. יום אחרי הלוויה, התיישב אחיה על הפסנתר וחשב על יוסי. רגשותיו הפכו ללחן. הקטע יוצא לא במקרה, ביום השנה למותו של פיאמנטה, ח' באלול.

הקשר בין אחיה ויוסי החל עוד בילדותו של אחיה. יוסי ואביו של אחיה - הקלידן אריאל כהן אלורו, היו שותפים לדירה, בצעירותם הרבו לנגן יחד, לאחר הצבא הם עברו לניו-יורק והופיעו שם ביחד בלהקת "פיאמנטה" שנים לאחר מכן אחיה היה מתלווה אל אביו להופעות. בהמשך, כאשר יוסי עלה לארץ, נוצרה ביניהם כימיה מיידית ואחיה הצטרף אליו על הבמה כפסנתרן שלו, גם בהופעות הגדולות בהן יוסי אירח את יצחק קלפטר, אפרים שמיר, ואחרים. יוסי נפטר בשנה שעברה מסיבוך של סרטן הריאות בגיל 64.

"מדובר בניגון שמחה שמושפע מיוסי, מניגוני חב"ד, ג'אז, רוק ומוסיקה ישראלית שעליהם גדלתי", מספר אחיה", בניגון מצטרפת מקהלה ששרה את הניגון באופן אותנטי כמו שהיו שרים בחצרות חב"ד.

בסינגל משתתפת גם משפחתו של יוסי שלוקחת חלק בנגינה: אחיו, אבי פיאמנטה על החליל והאחיין יוני לורבר, בגיטרה חשמלית. קטע זה כבר התנגן ומתנגן בשנה זאת בהזדמנויות רבות ביניהם בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.

אחיה אשר כהן אלורו – פסנתרן ומלחין, בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מופיע ומקליט עם מיטב האומנים בארץ, ביניהם: יהורם גאון, אברהם פריד, עמיר בניון, רזאל ועוד. אחיה הוא גם המנהל המוסיקלי של "ערב זוכרים ושרים" שמתקיים כל שנה בערב יום השואה בירושלים בז'ראר בכר ומופע סליחות "לקראת נעילה".

בין היתר הלחין אחיה מוסיקה לסרט, של הבמאי ספייק לי. אחיה טס לקנדה על מלגה שקיבל מהאקדמיה למוסיקה כדי לקחת חלק בתכנית יוקרתית, שם פגש את ספייק לי ששמע את אחיה שר את השיר "עזרי מעם" וביקש לצרף אותו לפסקול של הסרט. מילות השיר שונו לאנגלית והוא נקרא AS WE MAY DREAM.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר