עקף את ביל גייטס

הפך לאיש העשיר בעולם ל... 48 שעות

לא רק הייטק: אמנסיו אורטגה בעליה של מותג האופנה הספרדי "זארה" עקף את ביל גייטס והיה במשך יומיים האיש הכי עשיר בעולם עם הון של 78 מיליארד דולר (כלכלה, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(EXZOZIS / Shutterstock)

קניות הבגדים הרבות שלכם ברשת האופנה הספרדית זארה הן רווחיות במיוחד. אמנסיו אורטגה, הבעלים של רשת זארה הפך בשבוע שעבר לאדם העשיר ביותר בעולם. תואר שבו החזיק יומיים בלבד.

על פי מגזין פורבס, הונו של אורטגה טיפס ביום רביעי שעבר ל-78 מיליארד דולר. בעקבות זאת הוא הצליח לעקוף את הבעלים של מייקרוסופט ביל גייטס, שהונו עמד באותם יומיים על 77.4 מיליארד דולר "בלבד". עם זאת, ירידה במניית אינדיטקס, חברת האופנה שהקים אורטגה ובבעלותה מותגים כמו זארה וברשקה, הורידה את אורטגה בחזרה למקום השני המכובד.

זו הפעם השנייה שאורטגה ניצב בראש רשימת המיליארדרים. באוקטובר 2015 הוא הוכתר לראשונה לאדם העשיר בעולם, תואר שבו החזיק אמנם למשך שעות ספורות בלבד, אך הוכרז כאירוע חגיגי בספרד מולדתו שם הוא נחשב לסמל של ממש.

אורטגה (80), שעל אף עושרו ומעמדו מתחמק לרוב מאור הזרקורים, פרש מתפקידו כמנכ"ל החברה לפני חמש שנים, אך הוא ממשיך להיות מעורב בפעילות היומיומית של אימפריית האופנה האדירה שלו. הוא נוסע בכל יום 10 ק"מ מביתו למטה של אינדיטקס, השוכן מחוץ לעיירת החוף 'לה קורונה'. בחלק מהימים הוא יושב עם צוות המעצבים של זארה ומעלה רעיונות לעיצובים שונים.

אורטוגה נולד ב-1936, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת האזרחים בספרד, למשפחה קשת יום. הוא פרש מבית הספר והלך לעבוד בחנות חולצות. הוא צבר בהדרגה ניסיון עם קמעונאים שונים, ובתחילת שנות ה-60 הקים חברה משל עצמו יחד עם אשתו לעתיד רוזליה מרה. בתחילה השיקו השניים חברה לייצור טקסטיל, ובהמשך השיקו את מותג זארה. ההצלחה שלו התבססה על כך שקיצר את הזמן עד הגעת הפריטים לחנויות כשהוא מחקה את בגדי המעצבים אך בצורה זולה ומהירה יותר.

עפ"י דוברו של של אורטגה, רמת ההצלחה שלו הפתיעה גם אותו. לדבריו, הוא תמיד התמקד בעבודה ולא בעושרו. בבעלותו של אורטגה יאכטה, אולם היא נחשבת קטנה יחסית להון שלו. בכל מקרה הוא לרוב לא מתרחק מלה קורונה, שם הוא מחזיק בשני בתים. הוא ממשיך לאכול צהריים עם העובדים בחדר האוכל של החברה, קונה קפה באותו מקום כבר שנים ולובש את אותו שילוב של ז'קט וחולצה, שניהם לא של זארה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר