בג"ץ ידון בעתירת סרבני הגט נגד בתי הדין

בג"ץ ידון מחר בהרכב מורחב של שבעה שופטים בשתי עתירות של שני סרבני גט מפורסמים - אחד מהם עודד גז, נגד 'סנקציות חברתיות' שנקטו נגדם בתי הדין הרבניים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עודד גז (צילום: דוברות בתי הדין הרבניים)

בג"ץ ידון מחר (שלישי) בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשות הנשיאה מרים נאור בשתי עתירות של שני סרבני גט מפורסמים, אחד מהם - עודד גז, נגד 'סנקציות חברתיות' שנקטו נגדם בתי הדין הרבניים. יצוין כי שני הסרבנים מצויים כעת מחוץ לישראל.

שני סרבני גט עתרו כנגד בית הדין הרבני שהפעיל נגדם "הרחקות דרבנו תם".

כזכור, פרשת עודד גז היא מהקשות והמפורסמות שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים כיום. במקרה זה הציבור הרחב שיתף פעולה באופן חסר תקדים כאשר הנושא הגיע אל הרשתות החברתיות וזכה לאלפי שיתופים שהפעילו על סרבן הגט לחץ אדיר. גז ברח מישראל בזהות מזויפת ומצוי עתה בהליכי הסגרה פליליים מבלגיה.

באשר לסרבן הגט השני, מדובר בתיק ישן יותר וסבוך לא פחות שכולל עיגון מתמשך של שנים רבות, וגם שם נאלצה מערכת בתי הדין לנקוט ביד קשה ויצירתית בקריאה לחברה הסובבת את הסרבן להתרחק ממנו.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "אנו מקווים שבית המשפט העליון הגבוה לצדק ייתן גיבוי למערכת בתי הדין הרבניים במאבקה חסר הפשרות בסרבני הגט. השימוש בגיוס הציבור הרחב באמצעות 'הרחקות דרבנו תם' הוא כלי חשוב וקריטי, כלי שבמקרים מיוחדים הוא האפשרות היחידה להביא לחילוצה של האישה מעגינותה – בין היתר כאשר סרבן הגט ברח מגבולות הארץ ואין אפשרות להכניס אותו לכלא, אך לפעמים גם בארץ, כשמאסר אינו אופציה אפשרית או אינו אופציה מספקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר