אכזבה לחסידים

הפרקליטות הודיעה: נגד שחרורו המוקדם של הרב

בעוד שחסידיו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו תלו תקוות בהחלטת וועדת השחרורים שמתכנסת מחר לדון בבקשה לשחרור מוקדם של הרב מהכלא - ההודעה מנמיכה את הציפיות (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פרקליט המדינה שי ניצן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יממה לפני שהאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יתייצב בפני וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר שתדון בבקשתו לקיצור עונשו בשליש, פרקליטות המדינה מודיעה לפני זמן קצר (שני), כי תתנגד לבקשתו ותמסור לוועדת השחרורים את חוות דעתה שלא לשחררו לפני תום שנת המאסר שנגזרה עליו.

לפני שבועות ספורים הגיש הרב פינטו בקשה לחנינה מנשיא המדינה. החנינה שנשלחה גם למחלקת החנינות במשרד המשפטים, על פי הנוהל, נתקלה בסירוב של הגורמים המקצועיים במשרד, שטענו כי על הרב פינטו להמשיך לרצות את מאסרו.

בבקשת החנינה מהנשיא - כך נחשף בערוץ 10 שמביא את הידיעה - הציג הרב את מעשי החסד הרבים שביצע במהלך עשרים השנים האחרונות, ואת העובדה כי הוא הקדיש את חייו על מנת לסייע לנצרכים ולכל מי שביקש את עזרתו.

עורכי דינו של הרב הציגו גם מסמכים הנוגעים למחלת הסרטן בה חלה האדמו"ר, ואת העובדה כי מצבו הדרדר בחודשים האחרונים בעקבות כליאתו. עורכי הדין אף הציגו את מצבה הנפשי הקשה של אשת הרב שניסתה בעבר לשלוח יד בנפשה מספר פעמים.

על פי נתוני תכנית השיקום שהציע הרב ופורסמו אמש בערוץ 10, הרב הציע כי ישהה בבית מלון באזור ירושלים ולא ישוב לביתו במהלך השחרור המוקדם, זאת במקביל לשיחות פרטניות עם רב מוכר וגדול בישראל ותכנית טיפול בקבוצה לעברייני מרמה.

הבקשה, כאמור, נדחית היום בידי פרקליטות המדינה, כשבדרך כלל חוות דעתה המקצועית היא שמשפיעה בעיקר, בסופו של דבר, על החלטת וועדת השחרורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר