סחטנות לא חרדית

רכבת העמק לא תתחיל לפעול בשל סכסוך

עובדי רכבת ישראל הודיעו אתמול כי לא יפעילו את הקו החדש וזאת בשל רצונם בפיצוי כספי של 15 אלף שקל לשלושה עובדים שמקום עבודתם הועבר למרכז חדש בחיפה (תח"צ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך, ynet)

הטיפול במסילה של רכבת העמק החדשה הצריך לדברי אנשי הרכבת חילול שבת אך מסתבר כי למרות המאמצים שלהם הרכבת לא תוכל לצאת בזמן.

ועד עובדי הרכבת עצר מאתמול ועד להודעה חדשה את ההדרכות לנהגים בקו רכבת העמק החדש. זאת בעקבות סכסוך עבודה שפרץ לאחר החלטת הנהלת הרכבת לסגור את תא האיתות האחרון בחיפה, הפועל במבנה מימי המנדט, ולהעביר את שלושת עובדיו אל מרכז השליטה והבקרה של הרכבת בעיר. על פי הדיווח ב-ynet, העברת העובדים מחיפה-מזרח אל המרכז שנמצא בתחנת חוף הכרמל תאריך את משך ההגעה של חלקם לעבודה בכ-15 דקות. בתמורה דורש הוועד מההנהלה לשלם לכל אחד מהם מענק בסך 15 אלף שקל.

הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין לעבודה בחיפה בדרישה שיאסור על העובדים לשבש את העבודה, ואלה התחיייבו שלא לפגוע בקווים הפעילים. שלושת השופטים קבעו כי כל עוד הפגיעה היחידה תהיה ברכבת העמק, שעדיין לא פעילה ולכן אין נוסעים וחברות מסחריות התלויים בה לפרנסתם, מדובר בפגיעה "מידתית". עם זאת הורו השופטים להנהלת הרכבת לדון עם העובדים על פיצוי הולם, והבהירו כי אם לא יושג פתרון עד ה-22 בספטמבר, ישוב בית הדין לדון בנושא. רכבת העמק מתוכננת להתחיל להסיע נוסעים בערב סוכות, ה-16.10.

בוועד העובדים טוענים כי בעבר שילמה הנהלת הרכבת לעובדים תמורת העברתם למקום עבודה אחר, ולכן עליה לעשות זאת גם הפעם. עוד טענו בוועד כי מדובר בעובדים מבוגרים שהמעבר אינו קל להם.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "תא האיתות המדובר הוא מבנה ישן מתקופת המנדט הבריטי, עם נגישות נמוכה וללא תחנת רכבת פעילה הסמוכה אליו. המעבר למרכז השליטה והבקרה, שהינו מתקן מודרני המצוי בצמוד לתחנת רכבת פעילה, ייטיב עם העובדים. אנו תמהים על החלטת בית הדין לעבודה על-כך שיש לפצות את העובדים, על צעד שלמעשה מיטיב עם תנאי העבודה שלהם. אך עם זאת, רכבת ישראל מכבדת את הצו והשהתה את העברת העובדים".

עוד נמסר כי: "הבחירה של ועד עובדי הרכבת לפגוע בפתיחת קו העמק ובשירות החדש שאנו מספקים לתושבי מדינת ישראל, מתוך סחטנות לתנאי עבודה משופרים של 3 עובדים, מעיד שוב על הציניות והכוחניות שהם לא מהססים לעשות בה שימוש. החזקת קו העמק כבן ערובה לטובת תוספת שכר לשלושה עובדים הוא מעשה שלא יעשה והנהלת רכבת ישראל לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום ושוקלת את צעדיה הארגוניים והמשפטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר