"חייבים להילחם יחד במגיפה"

נתון מזעזע: 60 חרדים מתו משימוש בסמים מתחילת השנה

מתחילת השנה, נפטרו 60 חרדים כתוצאה משימוש בסמים קשים, כך לפי נתונים של ארגון חרדי בניו יורק. "בלא מעט מהמקרים יש רקע של התעללות בתקופת הילדות" אומר יו"ר הארגון ל'כיכר' (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מה עובר על הקהילה החרדית בניו יורק? תופעות של נשירה, מוות בנסיבות טראגיות וכתוצאה משימוש בחומרים מסוכנים, מטרידות מאוד בשנים האחרונות את הקהילה החרדית בניו יורק. עד עתה היה מדובר במקרים חריגים ונדירים, אולם על פי נתונים שאסף גוף חרדי הנאבק בתופעות השליליות, רק בשנה האחרונה נפטרו כ-60 חרדים כתוצאה משימוש בחומרים מסוכנים.

אחד המקרים האחרונים שאירעו בקהילה, גרם לעסקנים להסיט זרקור אל הבעיה הקשה עמה מתמודדת הקהילה החרדית. "אנחנו לא חסינים יותר, זה קורה במשמרת שלנו", כתב צבי גלוק, יו''ר ארגון "עמודים" וידיד משפחתה של ההרוגה בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות וזכה לתהודה רבה. הוא קרא להנהגה החרדית לשים לב להידרדרות ולהשקיע ממון ומשאבים בהצלת הדור הצעיר.

"מדוע אנחנו מוכנים להשקיע ולתרום לארגוני חסד המסייעים לילדים חולים ולחשוכי ילדים - אבל לא חושבים שצריך לעזור לכאלו שהתמכרו לסמים למעט מי שחושב לעשות מכך ביזנס. עם ישראל רחמנים בני רחמנים, אבל כשזה מגיע לנושא הכאוב הזה כולם משתתקים. מדוע?".

גלוק הוסיף וכתב: "למה שלא נושיט יד תומכת לאותם אלו שנפלו לצרה, מדוע שלא נתאגד יחד וננסה לעזור להם להתרומם, לקום מהנפילה. אנחנו חייבים להילחם יחד במגיפה הנוראה הזאת".

גלוק, שארגונו הציג את הנתון המזעזע לפיו 60 חרדים נפטרו בשנה כתוצאה משימוש בסמים מסוכנים, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר בזינוק משמעותי - אולם לא ניתן להשוות אותו לשנים עברו מאחר והחל באיסוף הנתונים רק השנה. "אנחנו לא יכולים להשוות נתונים לשנים שעברו, בגלל שרק השנה התחלנו באיסוף הנתונים, אבל האנשים שלנו ברחוב מזהים זינוק מבהיל במספר ההרוגים החרדים מסמים קשים".

לדבריו, מעדויות שנאספו עולה כי ללא מעט מהמקרים של מוותר כתוצאה משימוש בסמים קשים, קדמה היסטוריה של התעללות שעברו הצעירים והצעירות בילדותם. "אני יכול לומר בוודאות כי הרוב המכריע של החרדים והחרדיות שעושים שימוש בסמים קשים עברו התעללות קשה בילדותם, בחלק קטן מהמקרים מדובר בצעירים שמגיעים מרקע משפחתי הרוס, אך לרוב זו התעללות".

עסקן חרדי מוכר בניו יורק, ששוחח עם 'כיכר השבת', אישר כי התופעה גדלה בצורה קשה בשנה האחרונה. לדבריו: "מדובר בתופעה מדאיגה, אנחנו רואים איך צעירים בני משפחות חרדיות - בעיקר כאלו שירדו מהדרך - מדרדרים מהר מאוד לסמים קשים. אם לא נדבר על זה לא נוכל לעצור את התופעה המסוכנת הזו, זה דם יהודי שנמצא על הידיים שלנו, העסקנים שלא שמים את לבם לטיפול הולם בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר