חיילות נכנסו בטעות לכפר פלסטיני, הותקפו וחולצו

שתי חיילות שהתכוונו לנסוע לצומת בית ליד הגיעו לקרבת הכפר בית ליד הסמוך לטול כרם. לטענתן, ה-Waze נכבה והן תעו בדרך. הושלכו לעברן אבנים והן נפצעו קל מאוד. המשטרה הפלסטינית חילצה אותן והן הועברו לידי המנהל האזרחי (בארץ)

החיילות בתחנת המשטרה הפלסטינית (מתוך ynet)

התכוונו להגיע לבית ליד - ונכנסו לכפר פלסטיני בעל אותו השם: שתי חיילות נכנסו הערב (ב') בטעות לשטח הרשות הפלסטינית והותקפו באבנים. החיילות, שהיו על מדים ונהגו ברכב צבאי, נכנסו לכפר בית ליד הסמוך לעיר טול כרם ונפצעו קל מאוד. הן הוצאו מהמקום על ידי המנגנונים הפלסטיניים.

המתקפה על החיילות, באזור טול כרם

מבדיקה ראשונית בצה"ל של האירוע עולה כי שתי החיילות יצאו לפנות ערב ממפקדת אוגדה 162 שבבקעת הירדן לבסיס מפקדת הצנחנים בבית ליד שליד כפר יונה, שם הן משרתות. לפי גרסתן, הן השתמשו ב-Waze והקלידו באפליקציה כיעד את צומת גבעת אלונים, הצמוד לכפר יונה. לטענתן, ה-Waze נכבה במהלך הנסיעה והן תעו בדרך והגיעו לקרבת טול כרם.

מנגד, על פי גרסה אחרת - הן התכוונו להגיע לבית ליד, אבל הגיעו בטעות לכפר הפלסטיני בית ליד, בעקבות ההסתמכות על Waze. בכל מקרה, לאחר שהגיעו לאותו כפר הן התקשרו למוקד 100 של המשטרה, שם יעצו להן להמשיך ולנסוע ישר בכביש, כדי לחזור לשטח ישראל.

שוטר פלסטיני בלבוש אזרחי זיהה אותן ואמר להן לפנות למקום אחר. הן לא שמעו לו והמשיכו ישר כמו שבמשטרה יעצו להן, אך זוהו - והושלכו לעברן אבנים. השוטר הפלסטיני הזעיק לשם כוחות של המשטרה הפלסטינית שחילצה אותן לתחנה הסמוכה. המנגנונים יצרו קשר עם קצינים של המינהל האזרחי והעבירו את השתיים לידיהם.

רגע העברתן למנהל האזרחי

על חיילי צה"ל נאסר להסתמך רק על אפליקציית הניווט ווייז בנסיעות צבאיות, בעיקר בשטחי יהודה ושומרון, מאז תקרית שארעה בסוף פברואר האחרון: שני חיילי מנהלה מיחידת עוקץ נכנסו בטעות למחנה הפליטים קלנדיה עם רכבם והותקפו על ידי פלסטינים. הם יצאו מהרכב והתפצלו - אחד עם נשק והאחר בלי. אחד החיילים הזעיק את הכוחות ובינתיים הרכב הועלה באש. הכוחות איתרו את אחד החיילים במחנה והחייל השני הצליח לצעוד עד היישוב כוכב יעקב ושם אותר.

לפני שנה אירע מקרה דומה לזה שקרה הערב. שתי חיילות שמשרתות בבסיס הקריה בתל אביב נכנסו עם רכבן בשוגג לטול כרם. בדיקה העלתה אז החיילות טענו שנכנסו לשטחי הרשות מכיוון שהתבלבלו בניווט. השתיים סיפרו בתחקיר שנערך להן כי הסתייעו ב-Waze לצורך פגישה בבסיס בית ליד, אולם מצאו את עצמן בלב העיר הפלסטינית. בהמשך התבררה הסיבה - הקלדת "בית ליד" בווייז מובילה לכפר הפלסטיני בית ליד, הסמוך לטול כרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר