תאונת הרכבת

שבעת בני משפחת ברנשטיין נהרגו, הנהג יקבל עונש קל?

כתב האישום שיוגש נגד יעקב ישורון, נהג ההסעה מתאונת הרכבת המחרידה בה נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין יקל במעשיו בשל מחדלי רכבת ישראל ומשרד התחבורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מבני המשפחה שנהרגו (צילום: פלאש 90)

ביום חמישי הקרוב יוגש כתב אישום מתוקן נגד יעקב ישורון, נהג רכב ההסעות שהסיע את בני משפחת ברנשטיין באוגוסט 2010 כשבמהלך הנסיעה אירעה התאונה הקשה שזעזעה את הציבור החרדי בה נהרגו שבעה מבני המשפחה שהיו בדרך לחופשה.

למרות העובדה שמלכתחילה היה צפוי הנהג לקבל עונש כבד של 21 שנות מאסר זאת בשל עבירת גרימת מוות ברשלנות הצליח פרקליטו עו"ד יגאל תמיר להפחית בחומרת עונשו ולהעביר את מירב האשם ממנו לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה למרות שתחילה נקבע כי ישורון התעלם מכל סימני האזהרה וכי האשמה העיקרית תוטל עליו.

במסגרת הסדר הטיעון הסכימו הצדדים על עונש שינוע בין חצי שנה של עבודות שירות לבין שנתיים מאסר.

העונש המופחת נגזר בשל מהמחדלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה שהתגלו במהלך הדיונים.

בין המחדלים שנתגלו ונחשפו בבית המשפט הינה העובדה שבמהלך הבלימה החליק הרכב ללא יכולת היגוי אל תוך המפגש בשל הכביש המשובש. בנוסף לא התקינה רכבת ישראל כל אמצעי אלקטרוני שיתריע על כך שרכב נעצר על המסילה וכתוצאה מכך התצפיתנית של רכבת ישראל לא התריעה על הרכב שהתקרב למסילה.

בנוסף התברר כי השירותים ומבנה התצפיתנית חסמו את קו הראייה לכיוון ממנו הגיעו הרכבות זאת לצד ריבוי של תמרורים שחלקם אף גרם לסנוור הנהג כשלכל זה נוספת העובדה כי נהג הרכבת נסע מעל למהירות המותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר