"הפלנו לכם"

מטוסי צה"ל תקפו בסוריה וחמקו מטילים שנורו לעברם

עוד סבב קצר בין צה"ל לצבא משטר אסד התחולל בשעות האחרונות, כשהפעם גם התלוותה לו התרברבות סורית על כך שהופלו על ידה מטוס קרב ישראלי ומל"ט צבאי (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמונות שפרסמו המורדים הסורים מהלחימה בגולן (צילום: מתוך ynet)

בתגובה ל"זליגת הירי" מסוריה של פצצת מרגמה שנפלה אמש בצפון רמת הגולן, תקף הלילה (שלישי) חיל האוויר תותחים של משטר אסד במרכז רמת הגולן. אין נפגעים בשני הצדדים. הפעם - לשם שינוי - מגיבים בסוריה באופן מקורי לתגובת צה"ל, וטוענים כי... הופל על ידם מטוס קרב ומל"ט ישראליים. בצה"ל מודים כי נעשה ניסיון שכזה, אך כמובן ללא הצלחה.

יצויין, כי פצצת המרגמה הסורית מאתמול היא החמישית שפגעה בשטח ישראל מאז תחילת השבוע שעבר, והראשונה לאחר הפסקת האש במלחמה בין צבאאסד למורדים שנכנסה לתוקפה אמש. לאחר האירוע אמר אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן, כי "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון. הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם. באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצדו השני של הגבול, שכל נפילת פגז או פצמ"ר בגולן תחשב כירי מכוון לישראל".

בתוך כך, מאז תחילת הפסקת האש, השקט נשמר ברוב החזיתות בסוריה, לא בכולן. הצדדים הניצים האשימו הלילה זה את זה בהפרות שונות של הפסקת האש, בעיקר בחלב - העיר שהפכה לסמל המלחמה. בערוצי טלוויזיה ערביים המזוהים עם המורדים טענו להפרות של הפסקת האש מצד המשטר, בצורה של הפצצות בחלב ובחמה. מנגד, גורם צבאי בסוריה אמר לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה כי חמושים מקרב המורדים ירו לעבר מבני מגורים ושיגרו שלוש פצצות מרגמה בעיר.

עוד נאמר כי "התוקפנות הזו לא תניא אותנו מהמשך המאבק והמרדף של כלי השרת של האויב הציוני". מצה"ל נמסר, שהוא רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, וביחס לדיווחים הטריים המגיעים מסוריה, מוסר דובר צה"ל, כי "שני טילי קרקע-אוויר שוגרו הלילה מסוריה, לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לזליגת הירי אמש. מטוסי חיל האוויר היו רחוקים ממקור הירי והירי לא היווה איום על כוחותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר