לימודי יהדות

גפני מגבה את בנט: "אמירתו נכונה וראויה"

ח"כ משה גפני יוצא להגנת שר החינוך נפתלי בנט לאחר המתקפה נגדו בעקבות אמירתו בעד לימודי היהדות, ואומר כי מדובר באמירה נכונה. "יש לקוות כי היא אכן תבוצע" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט וגפני. ארכיון (צילום: הדס פרוש / Flash90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא להגנתו של שר החינוך נפתלי בנט לאחר המתקפה התקשורתית נגדו בעקבות אמירתו כי "לימודי היהדות חשובים יותר ממתמטיקה ומדעים".

לדברי ח"כ משה גפני: "אין ספק שאמירתו של השר נכונה וראויה. יש לקוות כי היא אכן תבוצע גם בפועל".

"אין ספק כי ראוי לשלב יותר תכנים וידע על תורת ישראל ומסורת לבתי הספר המלכתיים", אומר גפני.

אמש התבטא השר בנט כי "לי זה קשה לומר, אבל גם כמעצמת הייטק, יצואני ידע וחידושים לעולם, עלינו להיות מעצמה רוחנית ולייצא ידע רוחני לכל העולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. ככה נשוב להיות אור לגויים. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

דבריו עוררו סערה. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "אני בעד לימודי יהדות, בדיוק כמו שאני בעד לימודי היסטוריה וספרות מעמיקים יותר. אבל כשבנט אומר שלימודי יהדות חשובים בעיניו יותר מלימודי מתמטיקה ומדעים, אני יודעת בדיוק לאיזה יהדות הוא מתכוון, כי ראיתי לאיזה גופי החזרה בתשובה בנט מעביר תקציבים.

"כי זה באמת יופי ששר החינוך למד לדקלם ש"היהדות היא של כולם", אבל איכשהו משרד החינוך בראשותו מקפיא את התמיכה בארגונים פלורליסטיים ומעביר 90% מהתקציב ללימודי זהות יהדות בבתי ספר ממלכתיים לארגונים אורתודוכסיים בלבד. ההטיה הזו לא רק מריחה משחיתות, היא גם מוכיחה שבעיני בנט הדרך הלגיטימית היחידה להיות יהודים היא הדרך שלו.

"זו גם בדיוק הסיבה שבגללה ילד בחטיבה בחינוך הממלכתי-דתי מקבל בכל שנה 3,550 שקלים יותר מבן גילו בחינוך החילוני, וזו גם הסיבה שבהסכם הקואליציוני עם הליכוד טרח בנט לדאוג בעיקר לחינוך הממלכתי-דתי. סמוטריץ' אולי אמר פעם ש"לציבור הדתי-לאומי, שפעילותו הערכית מובילה את עם ישראל כולו, מגיע לקבל תקציב חינוך מועדף", אבל בנט מיישם את האידיאולוגיה הזו בשטח.

"אנחנו לא נאפשר לבנט למחוק כל יהדות שאינה מתיישרת עם הסטנדרטים הצרים שלו ל"מהו יהודי", ואנחנו לא נאפשר ל"בית היהודי" לדחוף לילדים שלנו החזרה בתשובה במסווה של "ידע רוחני". עד כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר