בכירים נעצרו

צפו: השוטרים פושטים על קהילת לב טהור בגואטמלה

כוחות המשטרה בגואטמלה תועדו בפשיטה הדרמטית על מתחם קהילת 'לב טהור' במהלכה הוצאו על פי הדיווחים ילדי ותינוקות הקהילה מחזקת הוריהם. צפו בתיעוד הפשיטה (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תיעוד הפשיטה בגואטמלה (באדיבות המצלם)

שעות לאחר שכוחות המשטרה בגואטמלה פשטו על מתחם של קהילת 'לב טהור' בגואטמלה, כעת מתפרסם תיעוד הפשיטה הדרמטית במהלכה נלקחו הילדים והתינוקות מחזקת הוריהם והועברו למשפחות אמנה.

על פי משרד החוץ הפשיטה מגיעה בעקבות התפתחות חדשה בחקירת החשדות נגד אנשי הקהילה בגואטמלה. על פי בקשת ישראל, הרשויות בגואטמלה החליטו לפשוט על החצר ועצרו את ראשי הקהילה בחשד לעבירות פליליות חמורות נגד קטינים.

תיעוד הפשיטה בגואטמלה

בהודעה משותפת של משרד החוץ ומשרד הרווחה נמסר היום: "העדויות הנשמעות בעניין המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה. במסגרת הליכים משפטיים המתקיימים כנגד חלק מחברי הקהילה בישראל, נקבע כי הם אינם מהססים להפר חוק וצווים של בית המשפט בצורה בוטה וחמורה. מעדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים. עדויות אלה ועוד, מעוררות חשש לשלומם הפיזי והנפשי של עשרות קטינים ישראלים השוהים כיום בגואטמלה תחת חסות הקהילה.

הוויכוחים עם הכוחות המקומיים

משרד החוץ, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה ומשטרת ישראל עוקבים מזה מספר שנים אחר ההתפתחויות בקהילת 'לב טהור', מנהלים הליכים שונים בישראל כנגד חלק מחברי הקהילה.

לאחרונה החליטו שלטונות גואטמלה לנקוט בפעולות חקירה כנגד חברים בקהילה, עקב חשדות לעבירות פליליות חמורות, כולל כלפי קטינים, המתבצעות במתחם שבו הם מתגוררים. הרשויות הרלוונטיות בישראל עומדות בקשר ישיר עם הרשויות בגואטמלה, ועוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות. הכל במטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת 'לב טהור' בגואטמלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר