הדימום המוחי פסק

מנהל בית החולים: פרס עבר את הלילה בשלום; מצבו קשה

נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס, בן ה-93, עדיין מורדם ומונשם, מצבו מוגדר קשה אך יציב - לאחר שהדימום המוחי ממנו סבל אמש, פסק. מנהל בית החולים עדכן על הלילה שעבר | עדכונים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באלול תשע"ו | 14.09.16
שמעון פרס (צילום: יעקב נחומי - פלאש90)

רופאי בית החולים שיבא בתל השומר הודיעו הבוקר (רביעי) כי הדימום במוחו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס פסק, עם זאת מצבו נותר קשה מאוד אך יציב והוא עדיין מורדם ומונשם.

כמו כן, לאחר התייעצות של הרופאים הוחלט כי אין אינדיקציה המצדיקה לנתח את פרס. הנשיא לשעבר עדיין מורדם ומונשם.

מנהל בית החולים 'שיבא', פרופ' יצחק קרייס, עדכן הבוקר את כלי התקשורת על מצבו של פרס ואמר כי "הנשיא פרס עבר את הלילה בשלום. מצבו יציב אך קשה. הועבר למחלקה לטיפול נמרץ. תחת השגחה של צוות רב תחומי. הערכת מצב שוב בצהריים".

פרופ' רפי ולדן, חתנו ורופאו האישי, אמר לכלי התקשורת כי "ברצוננו להביע הערכה עמוקה לצוות הרב תחומי הרפואי שבחן וקיבל את ההחלטות הנכונות שהתקבלו. המשפחה כולה בתמונה ואנחנו נמצאים לידו".

"אנחנו שמחים להיווכח שכאשר הייתה הפסקה קלה מתרופות ההרדמה נוכחנו שהוא מגיב, כנראה קשוב למה שאומרים לו, לחץ לנו את היד", סיפר. "כרגע הוא מורדם כדי שלא יתאמץ. הוא נמצא במצב יציב ואנחנו קוראים לכל עם ישראל לחבור אלינו בתפילה ובתקווה להחלמתו.

אמש, סמוך לחצות לילה, עדכן מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, על מצבו ואמר: "הנשיא התשיעי של מדינת ישראל עבר אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם. הוא מטופל על ידי מיטב הרופאים של שיבא, הועבר כמה הדמיות וכעת הוא מורדם ומונשם. הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ ואנחנו משגיחים עליו באופן רציף".

חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר, אמר כי "אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי. אבא שלי עבר היום כמו ששמעתם אירוע לא פשוט, ואני רוצה להודות לצוות הרופאים של תל השומר שבודק אותו ומתייעץ בעומק רב, יחד עם בני המשפחה, נידרש לקבל החלטות בהמשך, הכול תלוי כמובן לאן הדברים יתפתחו".

מוקדם יותר, הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו קראו לציבור להתפלל לרפואתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בן שמחה.

לדברי הגר"י יוסף: "צריך להתפלל לרפואתו של הנשיא שמעון פרס, לזכותו עומדת הצלת עולם התורה, הוא ייסד את הפטור לבני ישיבות והיה לו הערכה רבה לתורת ישראל מרן האבא זצ"ל הוקיר לו טובה על כך עד סוף ימיו".

הגר"ד לאו אמר: "למר פרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק בטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה וראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר