מתשעה באב...

אימת הדין של מרן הרב שטיינמן: 'סְאִיז שּוֹין בַּאלְט רֹאשּׁ הַשָּׁנָה...'

החברותא של מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר, מספר על אימת הדין הניכרת אצל ראש הישיבה כבר מתשעה באב כאשר הוא מתבטא כי צריך להתכונן ליום הדין (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

אימת הדין: החברותא של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר, מספר על אימת הדין הניכרת אצל ראש הישיבה בחודש אלול, לקראת יום הדין.

"מאחרי תשעה באב אנו שומעים את רבינו אומר - 'סְאִיז שּוֹין בַּאלְט רֹאשּׁ הַשָּׁנָה... מֶען דַארְף זַאך שּוֹין צוּ גְרֵייטִין...'", מספר הרב שניידר ומתרגם כי הפירוש הוא: "עוד מעט ראש השנה צריך כבר להתכונן!".

ככל שנוקפים הימים רואים על פני מרן ראש הישיבה יותר את אימת הדין. "כפי שראינו בשיעורו הקבוע לתלמידים היקרים מארחות תורה, כשביקשו דבר חיזוק, אמר: 'אתם צודקים, אבל אני צריך...', ומיד אחזתו רצינות נוראה בשתיקה כמה רגעים, ואז החל לומר: 'הבעלי תפילות מוציאים את כל הלב בתפילה, ראש השנה, יום כיפור', והחל לפזם בערגה אחד מהניגונים המעוררים שבתפילת ימים נוראים".

בימים האחרונים הגיעו תלמידי ישיבות רבים לשמוע דברי חיזוק ומוסר במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. במהלך דברי החיזוק שנשא בפני תלמידי ישיבת אורחות יעקב נשאל מרן ראש הישיבה מה עיקר הדגש בישיבה? והגיב מיד - "לֶערְנֶען תּוֹרָה! נָאר וָואס זַאך שְּׁפִילְן אִין קָארְטִין?!", תרגום: ללמוד תורה! וכי מה עושים בישיבה משחקים בקלפים?!.

"כל זמן שחיים" • מרן הרב שטיינמן על החזקת תורה

ולענין לימוד הלכה, אמר שצריך ללמוד כל יום כמה סעיפים בשולחן ערוך, ולקבוע לזה זמן עשרים דקות.

בתוך כך, לפני זמן אלול, נשאל הרב שטיינמן על ידי רשת הכוללים "יששכר באוהליך" - "עד היכן מגיעה חובת החזקת התורה?". מרן הגראי"ל השיב כי "כל זמן שחיים צריכים לתמוך בהחזקת תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר