מדריך חובה: כך צורת הכוס משפיעה על הטעם של היין

גם אם אתם מקפידים לשתות יין מכוס זכוכית, אתם עלולים לטעות ולפספס. לצורת הכוס יש השפעה לא מעטה על טעם היין. מדריך חובה שאתם צריכים לשנן עד הסעודה הבאה שתארחו (סטייל, שיווקי)

כדי להפיק מקסימום טעם מהיין, צריך לדעת לבחור בכוס הנכונה (צילום: www.stylemepretty.com)

לא צריכים להיות מומחה מס' 1 ליין (אלו שמזהים שבתוך החבית היה אגוז אחד קטן) כדי להבחין בטעמים שונים שכוסות שונות מעניקות ליין. אמנם הטעם מורכב גם מהדרך בה היין מגיב לזכוכית והטמפרטורה שלו, אבל גם לצורת כוס הזכוכית וגודלה יש השפעה מכרעת על התוצאה הסופית.

הנה 6 כוסות בסיסיות שאתם צריכים להכיר עד לסעודה הבאה (מישהו אמר ראש השנה?) שתארחו.

1. כוס יין גדולה (בצורת בלון)

כוס יין שמביאה לחמצון גדול יותר מאשר בכוסות קטנות. היא גם לוכדת היטב את הארומה של היין. בכוס גדולה משתמשים ליינות אדומים שמכילים שפע של טאנינים כמו יין בורדו אדום.

2. כוס בגודל בינוני (מדיום)

ככל שהכוס קטנה יותר כך אפשר לשמור יותר טוב על הקרירות של היין ומניעת החמצון במזיגתו. דווקא בגלל זה כוס בינונית תהיה עדיפה על כוס גדולה עבור יינות לבנים שעדיף שיהיו מוגשים צוננים עם מעט חמצון בלבד כדי לשמור על טעמם הבהיר והמרענן.

ההמלצה שלנו: יין הר גלילי מבית היוצר של יקב אור הגנוז. יינן קינוח לבן מענבי סוביניון בלאן וויונייה. צבעו של היין זהבהב, עם ארומה של פירות טרופיים (משמש, מלון, אננס ופפאיה). בקיצור, יין רענן ורך עם מתיקות מעודנת וסיומת נעימה שמתגלגלת על הלשון.

3. כוס קטנה

יינות מתוקים שמוגשים לקינוח, או כאלה שמחוזקים, נוטים להיות דביקים. לכן בכוס גדולה הם כנראה ייצמדו לגוף הכוס. לכן, עבור יינות קינוח או מחוזקים, עדיף כוס קטנה שמספיקה ללגימה. אבל אל תדאגו מהכמות הקטנה, אחוז האלכוהול גבוה יותר ביינות כאלה ממילא.

ההמלצה שלנו: יין "הר סיני", אדום ומתוק מענבי קברנה סוביניון ומרלו. בציר 2012 של יקב אור הגנוז התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות תחת כיפת השמיים במשך שנה. צבעו אדום-בורדו עמוק, הארומה משולבת של פירות (צימוקים, שזיפים ודובדבנים) יחד עם פולי קפה ושקולד, יוצרים יין נהדר לקינוחים.

4. עיקול החוצה

כאשר שפת הכוס מעוקלת כלפי חוץ, מי שפוגש את היין לראשונה בעת הטעימה הוא החלק הקדמי של הלשון. עיקול שכזה עוזר לך לטעום יין קל עם טעמים פירותיים.

5. עיקול פנימה

באם שפת הכוס מכופפת פנימה, היין נופל במיידית על החלק האחורי של הלשון, לכן כוס כזו עדיפה לטעימת יינות עם גוף מלא עם טעמים עמוקים יותר.

ההמלצה שלנו: יין כרם נמורה, מענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון. בציר שנת 2011 של יקב אור הגנוז הפיק יין אדום יבש, עמוק ובעל גוף מלא. צבעו אדום-בורדו עז וטעמו מורכב עם סיומת ארוכה שתרגישו בה ארומה מתובלת עם גרגירי יער שחורים ואוכמניות.

6. כוס צרה וארוכה (בצורת חליל)

כוס שהיא צרה מסייעצת לשמור על התסיסה של היין, ובגלל שהיא ארוכה היין מתחמם פחות מהידיים. בכוסות כאלה, יינות מבעבעים וצוננים יהיו מושלמים.

שווה לבדוק את ההמלצות שלנו מיקב אור הגנוז כי יש לו סיפור חיים שירתק אתכם. יישוב אור הגנוז מורכב מקהילה חרדית שמאמינה בתיקון עולם, ובחרה לעצמה את השם "אור הגנוז". היקב, נמצא סמוך לציונו של רשב"י. שילוב של קדושה, שלוות הנופים, והשקעה, מביאים לתוצאות מרתקות.

לפרטים נוספים על היישוב החרדי והקהילה המעניינת של יקב אור הגנוז לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר