אנשי הכת בגואטמלה משחזרים

רגעי הפשיטה על 'לב טהור': "הילדים צרחו, אשתי בכתה"

חברי כת 'לב טהור' מתארים בפני התקשורת המקומית את פשיטת הרשויות בניסיון להשפיע על דעת הקהל • "נכנסו בצעקות והעירו את הילדים שצרחו מפחד. אשתי נבהלה והחלה לבכות" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הטלוויזיה המקומית בגואטמלה)

הפשיטה של רשויות החוק בגואטמלה על מקום מגוריהם של אנשי קהילת "לב טהור" והדיווחים על פתיחת חקירה מקיפה בשיתוף שלטונות ישראל בחשד להתעללות בילדי הכת, גורמת להתעניינות רבה בקרב כלל הציבור במדינה וכלי התקשורת המקומיים מעבירים דיווחים שוטפים מהאזור.

בצעד חריג יחסית משתפים בני הקהילה הסגורה פעולה עם העיתונאים הצובאים על בתיהם זאת במטרה לשכנע את האוכלוסייה במדינה כי חברי הקהילה הינם שומרי חוק וסדר ואזרחים נורמטיביים המועילים לחברה.

אחד החסידים התראיין בשפה הספרדית וסיפר על הפשיטה של החוקרים וכוחות המשטרה שגרמו לבהלה ופאניקה אצל הילדים תוך שהם זורעים הרס וחורבן בכל רחבי הבית.

"השוטרים הגיעו וניפצו את הזכוכיות בכניסה לבית, נכנסו בצעקות והעירו את הילדים שצרחו מפחד. אשתי נבהלה והחלה לבכות יחד עימם. זו היתה תחושה קשה מאוד", סיפר החסיד.

רעייתו התראיינה אף היא וסיפרה על הברוטליות של הכניסה לבית תוך זריעת אימה ופחד סביב. "זו לא התנהגות על פי חוק", אמרה.

כזכור, ביום שלישי גילה משרד המשפטים כי לאחרונה, בעקבות בקשה של מדינת ישראל, החליטו שלטונות גוואטמלה לפשוט על קהילת 'לב טהור' ולהוציא מחזקת ההורים את ילדיהם, ולנקוט בפעולות חקירה כנגד חברים בקהילה בראשות שלמה הלברנץ, עקב חשדות לעבירות פליליות חמורות, כולל כלפי קטינים, המתבצעות במתחם בו הם מתגוררים.

כזכור, הקהילה שכבר זכתה לכינוי 'כת לב טהור' קבעה את משכנה בשנים האחרונות בגואטמלה לאחר שצעדיה הוצרו בקנדה. כעת, כאמור, שלטונות גואטמלה אף מצאו לנכון להוציא חלק מילדי הקהילה ממשמורת הוריהם בשל החשש לשלומם הפיזי והנפשי.

יצויין, כי העדויות הנשמעות בעניין המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה. במסגרת הליכים משפטיים המתקיימים כנגד חלק מחברי הקהילה בישראל, נקבע כי הם אינם מהססים להפר חוק וצווים של בית המשפט בצורה בוטה וחמורה. מעדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר