באנו לעזור

מדריך: איך להתאים את היין לקינוח

שילובים בין אוכל ויין הם מדע עתיק שיש לשים אליו לב. הנה 3 קינוחים מעולים לשבת - כן, כולם פרווה לגמרי - והיין שמתאים להם בדיוק. אבל בדיוק. וכן, התחרות הייתה קשה (אוכל, שיווקי)

לשלב קינוחים מתוקים עם יין, אפשרי? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כולם יודעים שאחרי ארוחה טובה, מגיע החלק הכייפי ביותר: כן, זה הקינוח. למרות שאנחנו מפוצצים ושבעים, תמיד ישאר מקום לעוגה, גלידה, או כל דבר אחר שמרענן את החיך עם טעם מתוק. אחרי סעודת השבת כולנו מחכים לקינוח המפתיע שיוגש לשולחן וינעים את סוף הערב. אבל מייד עולה השאלה: עם איזה יין להגיש את הקינוח?

רגע, יש בכלל יין שמתאים לקינוח? לא שותים יין בדרך-כלל רק עם ארוחות בשריות עמוקות? אז התשובה לכך היא חד משמעית: לא. ישנם יינות רבים ומגוונים לקינוחים, שמתאימים בדיוק כדי לסיים את הסעודה עם טעם טוב.

שילובים בין אוכל ויין צריכים להיבחן בתשומת לב רבה כי כל סוג של מזון דורש סוג יין שונה. עבור מנות בשריות ועשירות בטעם, תגישו יין שונה בתכלית מאשר ליד דגים או ארוחה חלבית.

בחרנו עבורכם שלושה קינוחים מיוחדים לשבת שהשילוב שלהם עם היין יצור לכם הרמוניה מיוחדת בחיך, ותוכלו לפרוש לשנת הלילה עם טעם של עוד.

קרמשניט מתוחכם. קינוח שכבות מופלא לשבת. צילום: Home Cooking Adventure

שכבות בצק עלים מתוק וקרם פרווה

במקור הקינוח מגיע עם קרם חלבי, אבל לא חבל לפספס מאפה נהדר שכזה בסעודת השבת? אז תוך 30 דקות, אתם יכולים לקבל שכבות בצק עלים מתוק עם פירות וקרם מופלא שאתם חייבים לנסות.

>> למתכון

קינוח אישי מתוק. סמיפרדו. צילום: shutterstock

סמיפרדו פיסטוק שוקולד לבן ודובדבנים

אין כמו גלידה טובה וקרה לקינוח אחרי הסעודה. מתכון לסמיפרדו פיסטוק, שוקולד לבן ודובדבנים מרשים ומרענן. סמיפרדו הכי טעים בחלבי, אך גם הגרסה הפרווה מוצלחת.

>> למתכון

קינוח קרמבל חמוציות ותפוחים מפנק. צילום: shutterstock

קרמבל חמוציות ותפוחים מפנק

מזג האוויר מתחיל להתקרר מעט מה ומושלם יותר מקינוח אנגלי מפנק בטעם של חורף? מתכון לקינוח קרמבל חמוציות ותפוחים, עסיסי ונמס בפה.

>> למתכון

איך משלבים יין לארוחה? צריכים להבין שכל סוג יין מתאים לארוחות שונות. כך למשל, לארוחות בשריות עשירות בטעמים נשתמש ביין אדום יבש ועמוק שישתלבו היטב עם הטעמים החזקים. ואם נרצה לרענן את החיך במנות קלילות אז יין לבן יוגש. אבל עבור קינוח כדאי להגיש דווקא יין עם טעמים פירותיים, מתוק (אבל לא יותר מדי), ושיהיה טיפה תיבול וקצת שונה.

רגע, אז איזה יין נשתה עם הקינוח?

המלצה שלנו: יין הר סיני פיסגה, אדום ומתוק מבציר 2012 של יקב אור הגנוז.

למה דווקא אותו? היין מיוצר מרובו מענבי קברנה סוביניון עם חלק קטן של מרלו, שנבצרו בחלק הגבוה ביותר של הכרם, ולכן הם משובחים באיכותם. לאחר תהליך התסיסה, היין שכב בחביות עץ אלון עתיקות למשך 3 שנים תחת כיפת השמיים. בין אם אתם מבינים ובין אם לא, זה בטוח מסקרן.

מה נטעם? המתיקות שבו מגיעה מפירות יבשים בשילוב שזיפים שחורים וצימוקים אדומים, אבל הארומה שלו מתובלת בציפורן ושוקולד מפולפל. בלשון תרגישו טעמה רכה ואפילו קטיפתית, והטעמים משתלבים באופן מושלם. בתום הלגימה תרגישו נעימות ארוכה ומיוחדת. ולכן זו הבחירה שלנו לשבת זו.

בכלל שווה לכם לטעום מהיינות של יקב אור הגנוז שיש לו ייחודיות מעניינת. היקב הוא חלק מיישוב קטן שנמצא סמוך לציונו של רשב"י, אשר חיה בו קהילה חרדית שבחר לעצמה את השם "אור הגנוז". אנשי הקהילה מאמינים ביכולת לתקן ולרפא את החברה ולהביא אותה לאורח חיים חיובי.

לפרטים נוספים על היישוב החרדי והקהילה המעניינת של יקב אור הגנוז לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר