21 חודשי מאסר לנהג המיניבוס

המשפחה ביקשה, הרב אורי זוהר כתב: "לא לפגוע בנהג"

פרשת התאונה שטלטלה את כלל הציבור החרדי, המיניבוס על פסי הרכבת, שגבתה שבע נפשות - מסתיימת בגזר דין מקל לנהג החרדי, בעקבות תחינותיה של משפחת ברנשטיין, הנפגעת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהמצולמים, בני המשפחה שנהרגו (צילום: פלאש 90)

אחת מתאונות הרכבת הקשות שאירעו בישראל, מסתיימת היום (חמישי) בגזר דין של בית המשפט לתעבורה באשדוד, שמשית עונש מקל בן 21 חודשי מאסר בפועל על יעקב ישורון, נהג המיניבוס שהסיע את שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין ועלה על פסי הרכבת. רישיונו של הנהג נשלל ל-18 שנה, בניכוי הזמן שחלף מאז התאונה, ונגזרו עליו גם חמישה חודשי מאסר על תנאי.

השופטת רבקה שוורץ הדגישה את עמדת הקרבנות, כפי שעלה במכתב שהועבר על ידי הרב אורי זוהר. בני משפחת הקרבנות כתבו במכתב כי הם מקבלים את הגזירה שנחתה עליהם משמיים וכי אין בלבם כעס ורצון לנקמה. הם ציינו כי הסבל של הנאשם ומשפחתו הובא לידיעתם ולכן הם מבקשים שלא לפגוע בו.

מתנדב זק"א בזירת התאונה הקשה (צילום: כיכר השבת)

היא גם ציינה, כי "רשלנות הנאשם אינה נמוכה כדעת בא כוחו. היו מוצבים תמרורים המעידים על קרבה למסילה והיה עליו להיות דרוך יותר. כל נהג חייב לדאוג למהירות סבירה באופן שתיתן לו שליטה על הרכב". השופטת מוסיפה כי "בית המשפט ער לקשיים שעלו מעדותו של הבוחן והכשלים בחקירה. עם זאת, מערכת ההתראה נתנה פרק זמן בן 17 שניות. למעשה, מהירות הנסיעה שבה הודה הנאשם אפשרה לו למנוע את פריצת המחסום. אין מדובר בשבריר שניה אלא הפרש המעיד על רשלנות של הנאשם שלא הבחין בפעמוני האזהרה".

"אין ספק" - ממשיך גזר הדין - "שלרכבת ישראל ולמע"צ יש רשלנות תורמת, ואולם אין בכך כדי להפחית מרשלנותו". השופטת מציינת שהיא לקחה בחשבון גם את העובדה שנהג המיניבוס נפצע אף הוא בתאונה.

בנימין ברנשטיין, אחיו היחיד של הרב אריה ברנשטיין שנהרג בתאונה, בראיון ל"כיכר השבת"

פרקליטו של ישורון טען כל העת, כי התאונה נגרמה בגין שורת מחדלים הנוגעים לתחום אחריותם של רכבת ישראל ומע"צ, מה שהוביל להסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרתו הודה ישורון בכתב אישום מתוקן ונגזר עליו עונש קל של 21 חודשי מאסר, כאמור.

כזכור, בתאונה הקשה נהרג אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, ילדיהם מרדכי אהרון בן ה-9, חנה בת ה-14, יוחנן בן ה-16, הבת הגדולה מלכי גוטשטיין - אשתו של דוד (דוצי) שגם נפצע בתאונה ובהמשך התאושש, נישא והקים מחדש את ביתו - ובנם הפעוט מרדכי אהרון בן השנה וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר